Performancing Metrics

دختری که ماکت پدرش می شود | اتاق خبر
کد خبر: 336169
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 04:41
فرانک کلانتر بازیگر «گردش عادی خون و برف» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش تک بازیگر عنوان کرد این اثر نمایشی روی هویت فردی و استقلال شخصی افراد تاکید دارد.

به گزارش اتاق خبر، فرانک کلانتر بازیگر نمایش «گردش عادی خون و برف» که برای بازی در این نمایش به عنوان بازیگر برگزیده فستیوال «مونولیو» انتخاب شده است در این باره  گفت: نمایش «گردش عادی خون و برف» نوشته و کارگردانی آرش طاهرخانی پیش از این در پنجمین فستیوال «مونولیو» اجرا شده است که خوشبختانه من نیز به عنوان بهترین بازیگر این فستیوال انتخاب شدم. این اثر نمایشی قرار است از ۱۵ اردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز کند.

وی درباره فضاسازی و مضمون نمایش توضیح داد: «گردش عادی خون و برف» درباره دختری است که به دلیل شرایطی که در آن قرار می گیرد به جزئیات ارتباطش با پدرش می پردازد و در این باره کنکاش می کند. این دختر در واقع ماکتی از پدرش است و با وجودیکه عنوان می کند دوست نداشته شخصیتی مانند پدرش بشود اما در نهایت متوجه می شود که بسیاری از خصوصیاتش شبیه او است و در مقاطع مختلفی از زندگی اش مانند پدرش عمل کرده است.

بازیگر نمایش «نسل آخر» یادآور شد: این نمایش بیشتر از اینکه بحث تفاوت نسل‌ها را مطرح کند بر هویت فردی و استقلال شخصیتی افراد تاکید دارد. بسیاری از افراد هستند که در شرایطی که این دختر داشته، قرار گرفته‌اند اما به این شکل رفتار نکرده و استقلال شخصیتی خود را حفظ کرده اند اما او ناخودآگاه به کاراکتر پدرش تبدیل شده و از رفتارهای او پیروی کرده است.

کلانتر درباره سختی هایی حضور در نمایش تک پرسوناژ عنوان کرد: من پیش از این در سال ۹۱ در نمایش «خواب هایی که باید دید» به کارگردانی مهدی چاکری بازی داشتم که آن نمایش نیز ترکیبی از هفت مونولوگ بود که توسط بازیگران مختلف به موازات هم روی صحنه اجرا می شد در آن نمایش با وجود مونولوگ بودن نقشم اما در کنار بازیگران دیگر حضور داشتم اما در نمایش «گردش عادی برف و خون» باید به تنهایی روی صحنه باشم که شرایط سختی است و هر اتفاقی روی صحنه بیفتد مسئولش من هستم.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: نمایش «نسل آخر» به کارگردانی سمانه زندی نژاد را در نوبت اجرای عمومی دارم. این اثر نمایشی در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در سالن استاد سمندریان به صحنه رفت و احتمالا قرار است نیمه دوم سال به اجرای عمومی برود.

نمایش «گردش عادی خون و برف» نوشته و کارگردانی آرش طاهرخانی از ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه خواهد رفت.

عوامل این نمایش عبارتند از نويسنده: مونا احمدی، طراح و كارگردان: آرش طاهرخانی، بازيگر: فرانک كلانتر، طراح لباس: نگار باقری، آهنگساز: آرمين مرآت، طراح چهره پردازی و جلوه های گريم: ثمين ساک، گرافیک: نگار باقری، مدیرتولید، دستيار كارگردان و برنامه ريز: حسين ايرجی، منشی صحنه: آیدا رجبی، عکاس: ایوب خداوردیان، روابط عمومی: امیر پارساییان مهر.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید