Performancing Metrics

نظارت آمریکا و روسیه بر آتش بس در سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 336270
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 11:04
خبرگزاری اینترفکس گزارش داد:
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، نیروهای نظامی روسیه و آمریکا در حال حاضر نحوه نظارت بر آتش بس در سوریه را بررسی می‌کنند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا،  خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری این کشور به خاورمیانه و آفریقا درباره اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود، واشنگتن سیستم کنترل ساعتی آتش بس در سوریه را به مسکو عرضه کرده، اظهار داشت: این درخواست به نظامیان مربوط است و همه ارتباطات در دست آنها بوده و آنها هستند که تمامی امور نظامی را بررسی می‌کنند.

بوگدانف افزود: گروهی که در زمینه حفظ آتش بس در سوریه فعالیت می‌کند، نشست‌های خود را به صورت دوره‌ای در ژنو برگزار کرده و این موضوع را نیز به عنوان یک ایده کلی و نه یک طرح مشخص از مدت‌ها قبل مورد برسی قرار داده‌ است.

خبرگزاری نووستی نیز به نقل از یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو ایده‌های طرف آمریکایی برای تقویت و حمایت از آتش بس در سوریه را بررسی خواهد کرد.

این منبع افزود: نیروهای نظامی روسیه و آمریکا همواره با یکدیگر در ارتباط بوده و از اوضاع سوریه با خبر می‌شوند علاوه بر این دو وزارت خارجه آمریکا و روسیه با یکدیگر در ارتباط دائم هستند و وزرای خارجه دو کشور به طور منظم موضوعات مهم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مرکز هماهنگی روسیه برای کنترل آتش بس روز جمعه هفت مورد نقض جدید آتش بس را ثبت کرد و به این ترتیب موارد نقض توافقنامه مذکور از ابتدای اجرای آن در 27 فوریه گذشته به 413 مورد رسید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید