Performancing Metrics

جزییات جدید از کارت اعتباری خرید کالا | اتاق خبر
کد خبر: 336281
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 11:05
در گفت و گوی اتاق خبر با رییس اتحادیه لوازم خانگی تشریح شد
رئیس اتحادیه لوازم خانگی: مشکلات کارت اعتباری خرید کالا با تخصیص آن به تعداد بیشتری از افراد و در نظر گرفتن وام خرید کالا تا سقف 6 میلیون تومان و اقساط 24 ماهه اصلاح شد.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره توزیع کارت اعتباری خرید کالا گفت: این کارت در پایان فروردین ماه توزیع شد و هم اکنون کارکنان آموزش و پرورش، بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی می توانند از مزایای این کارت به مدت 3 ماه استفاده کنند.

محمد طحان پور در گفت و گو با اتاق خبر در خصوص ایرادات این طرح اظهار کرد: مشکلات این طرح با اختصاص کارت های خرید کالا به تعداد بیشتری از افراد و در نظر گرفتن وام خرید کالا تا سقف 6 میلیون تومان و اقساط 24 ماهه اصلاح شد.  

وی ادامه داد: در حال حاضر ایرادی که می توان به این طرح وارد کرد این است که درصورت خرید یک کالا به هیچ وجه امکان تعویض آن وجود ندارد. در این شرایط بهتر است مشمولان کارت اعتباری با بررسی کامل و در قیاس با کالاهای اتحادیه لوازم خانگی محصولات مورد دلخواه خود را خریداری کنند.

طحان پور در خصوص طرح موازی اتحادیه لوازم خانگی با کارت اعتباری وزارت صنعت گفت: در این زمینه با بانک های مربوطه به توافق نرسیدیم، چونکه بانک ها سودی غیرمتعارف را پیشنهاد دادند که در صورت پذیرش در حق مردم اجحاف می شد و اتحادیه لوازم خانگی به هیچ وجه با این امر موافق نبود.

وی با بیان اینکه هدف اتحادیه لوازم خانگی تامین رفاه مردم است؛ اظهار کرد: در صورت پذیرش سود 26 درصدی بانک، اتحادیه به عامل گرانفروشی تبدیل می شد که که با اهداف اصلی آن منافات داشت. درواقع تمام حسن کارت های اعتباری وزارت صنعت نیز به سود 12 درصدی است که تعیین شده، در غیر اینصورت کالای قسطی در سایر وزارتخانه ها، شرکت های تعاونی و فروشگاه ها یافت می شود.

طحان پور تعدد کارخانجات موجود را یکی از مشکلات حال حاضر اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه بیش از نیاز در کشور کارخانه و واحدهای تولیدی وجود دارد که منجر به مغشوش شدن فضای بازار می شود.

وی با ابراز گلایه از اینکه در دولت گذشته افراد زیادی به دلالی روی آوردند، گفت: شرایط بازار به گونه ای بود که مردم کالای زیادی را خریداری و در انبارهای خود حفظ می کردند اما در حال حاضر همگان به دنبال فروش کالاهای خود هستند و به اندازه مصرف خرید می کنند. تمام این مسائل دال بر شکل گیری افق روشن برای اقتصاد کشور است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در جهت خرید کالای با کیفیت توصیه هایی را مطرح کرد و گفت: از آنجایی که برندهای مختلفی از لوازم خانگی در بازار وجود دارد؛ بهتر است مردم کالاهای خارجی را از فروشگاه هایی که پروانه کسب دارند خریداری و در ضمن به کشور سازنده کالا در فاکتور توجه کنند. همچنین در خرید کالای ایرانی نیز به میزان مصرف انرژی اهمیت دهند.

به گفته طحان پور؛ امید می رود با اتخاذ تدابیر در جهت یکسان سازی و هماهنگی منافع فروشنده با مصرف کننده در بازار گام برداشته شود.

 94106 ت 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید