Performancing Metrics

نمایندگان مجلس، قراردادهای موقت کارگران را ساماندهی کند | اتاق خبر
کد خبر: 336307
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 13:31
عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور و دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس، یکی از دغدغه های جامعه کارگری را نبود امنیت شغلی دانست

اتاق خبر - وی گفت: انتظار ما از نمایندگان مجلس دهم این است که قراردادهای موقت کارگران را ساماندهی کنند. علی راستگو، شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: امروز کارگران ما به دلیل تغییر قراردادهای 6 ماهه و یک ساله به قراردادهای هفتگی و ماهانه احساس امنیت شغلی و روانی ندارند و دچار سردرگمی هستند.

وی بیان کرد: امروز جامعه کارگری بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و بنابراین جا دارد که نمایندگان مجلس و خصوصا مجلس دهم که به زودی فعالیت خود را آغاز می کند، نگاه ویژه ای به جامعه کارگری و تولید داشته باشند.
راستگو، ضمن انتقاد از برخی کوشش ها برای انتقال بخش درمان سازمان تامین اجتماعی زیر نظر وزارت بهداشت گفت: علت اینکه ما تاکید داریم که این بخش باید مستقل باشد این است که هر کارگری که بیمه می شود 30 درصد حق بیمه را می پردازند و بنابراین این پول باید توسط خود کارگران مدیریت شود و نمی توان آن را در وزارت بهداشت یا جای دیگر هزینه کرد.
عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور، میزان بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را 120 هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: قطعا اگر این بدهی پرداخت شود، بخش قابل توجهی از مشکلات سازمان تامین اجتماعی حل و فصل خواهد شد.
وی، در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسائل صنفی و معیشتی کارگران استان فارس گفت: تاسیس مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر شیراز که امروز با 17 رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی مشغول فعالیت است از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مباحث آموزشی است.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس، تعداد دانشجویان این مرکز علمی را یک هزار و 700 دانشجو اعلام کرد و افزود: 75 درصد از این دانشجویان از جامعه کارگری هستند و تاکنون شش هزار دانشجو نیز فارغ التحصیل شده اند.
وی، با اشاره به آمادگی خانه کارگر استان فارس برای ارائه مشاوره رایگان به کارگران افزود: این مشاوره شامل مشاوره کاری و خانواده می شود که اعضای خانه کارگران بدون پرداخت هیچگونه وجهی می توانند از این مشاوره ها استفاده کنند.
راستگو، در خصوص برنامه های هفته کارگر (پنجم تا دوازدهم اردیبهشت) هم گفت: در این هفته برنامه های همچون پیاده روی خانوادگی، عطر افشانی قبور شهدا، دیدار با استاندار فارس و گردهمایی بزرگ جامعه کارگری با حضور مقامات کشوری و استانی خواهیم داشت.
عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور، خواستار افزایش دستمزد کارگران شد و گفت: در دوره گذشته که شاهد تورم بالایی در کشور بودیم، دستمزد کارگران متناسب با آن تورم افزایش نداشت که امیدواریم هر سال علاوه بر اضافه سالانه دستمزد، رقم دیگری نیز به آن اضافه شود تا جبران سال های گذشته شود.
وی، در خصوص بررسی مشکلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان هم تصریح کرد: پس از تشکیل کمیته رفع موانع تولید در استان و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانه ها در این کمیته، مشکلات بخش قابل توجهی از آنها رفع شد.
راستگو، بخش قابل توجهی از مشکلات کارخانه ها را ناشی از سوء مدیریت دانست و افزود: امروز 40 درصد کارخانه های فارس با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت دارند که برای رفع مشکلات آنها همه باید کوشش کنند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید