Performancing Metrics

بیش از 9 هزار واحد نیمه تمام صنعتی در انتظار احیا | اتاق خبر
کد خبر: 336308
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 12:08
گزارش اتاق خبر از طرح تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی
به نظر می رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است تا به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی اعتبارات ویژه ای را به طرح ها اختصاص دهد و در این زمینه تکمیل پروژهایی را که بیش از 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند را در اولویت قرار داده است.

اتاق خبر - گروه اقتصادی: این وزارتخانه برنامه های خود در سال‌جاری را بر مبنای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام اعلام کرده است و   بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و همچنین افزایش فعالیت‌های اجرایی این سازمان را مدنظر قرار داده است. در این راستا محمد نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهار نظری جدید اعلام کرده است تسهیلات مناسبی به طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد اختصاص خواهد یافت و تخصیص آن بدون توجه به بدهی بانکی بنگاه یا چک برگشتی خواهد بود. 

با توجه یه اینکه  99 هزار و 840 واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها در حال ساخت است و  9 هزار و 300 واحد آن دارای پیشرفت بالای 60 درصدی هستند؛ طبق اعلام علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها به 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که 5 درصد آن از محل یارانه‌ها تامین می‌شود.

بدیهی است با توجه به رکود چندین ساله ای که بخش صنعت با آن مواجه بوده است و همچنین تحقق شعار سال به نظر می رسد در سال جاری احیای پروژه های نیمه تمام به صورت جدی تر دنبال خواهد شد و در این زمینه نقش صندوق حمایت از واحدهای صنعتی برای تحقق این برنامه بسیار پررنگ خواهد بود.

94103ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید