Performancing Metrics

نابرابری اجتماعی و فقر محور گفت وگوی کوربین با اوباما در لندن | اتاق خبر
کد خبر: 336314
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 13:58
جرمی کوربین رهبر چپ گرای حزب کارگر اصلی ترین حزب مخالف دولت محافظه کار انگلیس ضمن 'عالی' توصیف کردن دیدارش با رییس جمهوری آمریکا که روز شنبه در لندن برگزار شد، محور گفت وگوهایش را با باراک اوباما، نابرابری اجتماعی، فقر و قدرت شرکت های فرا ملی عنوان کرد.

اتاق خبر - کوربین پس از دیدارش با اوباما که تا روز شنبه برگزاری آن، همچنان در پرده ابهام بود، به خبرنگاران گفت که موضوع همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، فناوری، شرکت های فرا ملی و نابرابری اجتماعی از جمله مواردی بوده که در این دیدار مورد گفت وگو قرار گرفته ااست.

کوربین به خبرنگاران گفت: در این دیدار در مورد چالش هایی که جوامع فراصنعتی با آن مواجه هستند، قدرت شرکت های جهانی و افزایش میزان استفاده از فناوری در اطرف جهان و تاثیر آن بر جوامع انسانی بحث وگفت وگو شد.
وی با بیان اینکه، اوباما در جریان این دیدار، انتخابش را به عنوان رهبر حزب کارگر در تابستان گذشته، تبریک گفته است، افزود: ما همچنین در مورد سطوح نابرابری و نیز فقر صحبت کردیم.
رهبر حزب کارگر در پاسخ به این سئووال که آیا در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا صحبت شد، گفت: ما بحث بسیار مختصری درخصوص موضوع اروپا داشتیم.
دیدار کوربین با اوباما در حالی صورت گرفته که رهبر حزب کارگر از جمله مخالفان دخالت نظامی انگلیس و نیز نیروهای غربی در سوریه و نیز لیبی شمرده می شود.
رهبر حزب مخالف کارگر پیش از این، از برخی از سیاست های خارجی دولت باراک اوباما از جمله تعلل در بستن بازداشتگاه منفور گوانتانامو انتقاد کرده است.
در همین حال کوربین همانند اوباما از طرفداران جدی ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا می باشد.
'جرمی کوربین' رهبر حزب مخالف کارگر اواخر فروردین ماه در سخنانی در لندن ضمن تاکید بر ضرورت اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا برای رفع کاستی های آن، خواستار حمایت گسترده حامیانش از ادامه حضور انگلیس در این اتحادیه، شد.
کوربین گفت: حزب کارگر به صورت گسترده خواهان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا است و باور دارد این اتحادیه فراهم کننده سرمایه، فرصت شغلی و حفاظتی برای کارگران، مصرف کنندگان و محیط زیست است و بهترین شانس برای مقابله با چالش های که ما در قرن 21 با آن مواجهه هستیم، شمرده می شود.
رهبر حزب کارگر با بیان اینکه یک جنبه قوی 'سوسیالیستی' برای ادامه حضور در اتحادیه اروپا وجود دارد، تصریح کرد که انگلیس به همین دلیل بایستی در اتحادیه اروپا بماند و برای انجام اصلاحات در آن بجنگند.
وی افزود: اتحادیه اروپا نیاز به تغییر دارد اما این تغییر تنها با همکاری با سایر متحدانمان در این اتحادیه می تواند تحقق یابد.
باراک اوباما نیز در جریان دیدارش از انگلیس نسبت به خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داد.
رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار روز جمعه اش با دیوید کامرون در نشستی خبری گفت که انگلیس به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا در سطح جهانی نفوذ زیادی دارد و آمریکا به عنوان دوست نزدیک انگلیس نسبت به جدایی این کشور از اتحادیه اروپا عمیقا احساس نگرانی می کند.
رییس جمهوری آمریکا روز شنبه پیش از دیدارش با کوربین، با جمعی پانصد نفره از دانشجویان در لندن دیدار کرد و به پرسش های آنها پاسخ داد.
اوباما در این دیدار ضمن دعوت از جوانان برای پذیرش تفاوت ها، بر رد هرگونه سیاست بیگانه ستیزی و انزواطلبی تاکید کرد.
وی همچنین روز شنبه در چهارصدمین سالمرگ ویلیام شکسپیر نویسنده شهیر انگلیسی، از تئاتر گلوب لندن که نمونه بازسازی شده ای از مرکز نمایش آثار شکسپیر در گذشته است، بازدید کرد.
به مناسبت این بازدید، بازیگران بخشی از نمایشنامه مشهور هملت را اجرا کردند.
اوباما روز یکشنبه لندن را به مقصد آلمان ترک خواهد کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید