Performancing Metrics

برگزاری نشست بین‌المللی انجمن ضد نسل‌کشی در ایروان | اتاق خبر
کد خبر: 336345
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 16:12
دومین نشست جهانی انجمن ضد نسل کشی در ایروان در بیانیه‌ پایانی خود اعلام کرد: همه کشورها باید در راستای تعهد برای مبارزه با نسل‌کشی و دیگر جرایم علیه بشریت متحد شوند.

اتاق خبر - در این نشست که به مناسبت سالگرد کشتار ارامنه، در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد، نمایندگان دولت، مجلس و برخی از سازمانهای حقوق بشر و بین‌المللی، کارشناسان حقوق بین‌الملل و نمایندگان رسانه‌ها حضور داشتند.

به نوشته این بیانیه، این انجمن نگرانی عمیق خود را نسبت به گسترش سریع تروریسم و نسل کشی‌ها در خاورمیانه از جمله کشتارهای انجام شده توسط داعش و دیگر گروههای شبه نظامی اعلام می‌کند.

مقامات ارمنستان سال‌هاست برای به رسمیت شناخته شدن کشتار ارامنه توسط ترک‌های عثمانی به عنوان یک "نسل کشی" از سوی سایر کشورها تلاش می‌کنند. در این میان تعدادی از کشورها از جمله یونان، فرانسه و روسیه قوانینی در این زمینه وضع و قتل‌عام ارامنه در سال 1915 را محکوم کرده‌اند.

کشتار ارامنه به دست عثمانی‌ها که دولت آنکارا آن را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت نمی‌شناسد برای دهه‌ها عامل تنش در روابط ارمنستان و ترکیه بوده است و دو کشور با وجود 330 کیلومتر مرز مشترک هیچ روابط دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند.

آنکارا هنوز هم از پذیرش این رخداد به عنوان نسل کشی خودداری می‌کند. ترکیه کشتار و کوچ اجباری ارامنه را اقدام امپراتوری عثمانی علیه ارامنه و در چارچوب وضعیت جنگ جهانی اول توصیف می‌کند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید