Performancing Metrics

ایران و آفریقای جنوبی تفاهم‌نامه نفتی امضا کردند | اتاق خبر
کد خبر: 336370
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 17:32
ایران و آفریقای جنوبی تفاهم نامه مشترکی در زمینه GTL (تبدیل گاز طبیعی به فرآورده‌های نفتی) با حضور روسای جمهور دو کشور در تهران امضا کردند.

اتاق خبر: در حضور روسای جمهور اسلامی ایران و آفریقای جنوبی، تفاهم نامه همکاری مشترک دو کشور در حوزه صنعت GTL با هدف تبدیل گاز به فرآورده‌های نفتی و سوخت مایع امضا شد.

بر این اساس امروز حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ایران و «باکسولا جی زوین» معاون رئیس شرکت ملی نفت آفریقای جنوبی (پتروسا) تفاهم نامه همکاری مشترکی را در زمینه توسعه صنعت GTL امضا کردند.

در مجموع امروز در حضور حسن روحانی و جاکوب زوما، ایران و جمهوری آفریقای جنوبی برای توسعه روابط دوجانبه هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری به امضا رساندند.

در صورت راه اندازی پالایشگاه‌های GTL امکان تبدیل گاز طبیعی به فرآورده‌های نفتی و سوخت مایع همچون گازوئیل و نفتا وجود دارد که تاکنون یک پالایشگاه تجاری GTL هم در ایران با وجود در اختیار داشتن ذخایر عظیم گاز طبیعی ساخته نشده است.

در شرایط فعلی قطر به‌عنوان مهمترین شریک گازی ایران در پارس‌جنوبی عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده LNG و GTL جهان را یدک می‌کشد و حتی اخیرا به واسطه درآمدهای بالای گازی خود موفق به خرید سهام شرکت‌های بزرگ نفت جهان همچون انی ایتالیا، شل انگلیس، توتال فرانسه شده و برای خرید سهم شرکت نفتی RWE آلمان هم خیز برداشته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید