Performancing Metrics

اجرای کامل اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش تولید و اشتغال کشور | اتاق خبر
کد خبر: 336381
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 18:15
جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کار نمونه استان البرزدر حالی به انجام رسید که به کارگیری و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش تولید و اشتغال کشور مطرح شد.

اتاق خبر: این جشنواره به مناسبت هفته کارگر پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، جمعی از مسئولان استانی و تشکل های کارگری و کارفرمایی در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت مربی کرج برگزار شد.

در این مراسم استاندار البرز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی اقتصاد در برابر حوادث گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت شکل گرفته است و در استان ها از جمله البرز نیز این ستاد کار خود را آغاز کرده است.

حمید طهایی افزود: در کنار این ستاد در سال گذشته ستاد تسهیل موانع تولید نیز فعالیت دارد و امیدوارم با حرکت موازی این دو تشکل بتوانیم فضای مناسبی را برای تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی و واحدهای صنعتی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ستاد تسهیل موانع تولید نزدیک به ۳۰۰ مصوبه داشته است گفت: خوشبختانه با مشارکت دستگاه های مختلف و بانک ها ۲۷۰ مصوبه اجرایی شده است و ما توانسته ایم با پایش مستمر واحدهای صنعتی کمک حال آنها در مرتفع کردن مشکلات و تنگناها باشیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز این موضوع با حساسیت و قدرت بیشتر دنبال خواهد شد و امیدوارم بتوانیم با رفع مشکلات موجود زمینه اشتغال بیشتر و تولید با کیفیت را در استان البرز فراهم کنیم.

ایرانی مصرف کالای داخلی را اولویت قرار دهد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه حمایت از تولید و کالای داخلی یکی از راه های موثر اجرای اقتصاد مقاومتی است گفت: اینکه هر خانواده به این ضرورت برسد که اولویت مصرفش کالای ایرانی باشد می تواند یک راه حل اثربخش برای رونق واحدهای تولیدی باشد.

محمد جواد کولیوند افزود: البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که تولیدکنندگان ما نیز محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب را به مصرف کننده ارائه کند.

وی در ادامه گفت: تغییر سبک زندگی دیگر مولفه ای است که باید همه ایرانیان آن را مورد توجه قرار دهند و در هر اقدام کوچکی آن را لحاظ کنند.

کولیوند تصریح کرد: از خاموش کردن یک لامپ اضافی و یا مصرف یک لیتر کمتر آب تا موضوعات کلانی چون مصرف بهینه انرژی و منابع ملی همه در چارچوب اقتصاد مقاومتی قابل تعریف و اجراست و باید مهم تلقی شود.

نماینده مردم کرج در خانه ملت با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ریاضت اقتصادی نیست گفت: در اقتصاد مقاومتی کارها به مردم واگذار می شود و مشارکت بالا می رود و این یعنی مدیریت منابع و نباید آن را با دیگر تعابیر چون ریاضت کشیدن و محدودیت هم ردیف دانست.

کولیوند با اشاره به معکوس شدن جمعیت روستایی و شهری در ۲۵ سال اخیر گفت: توسعه شهرها به این دلیل موزون و مناسب نبوده است و حال در فضایی که منابع محدودی داریم نیاز است با دقت بالا گام برداریم و همه برای توسعه و آبادانی کشور و رفع کمبودها تلاش کنیم.

بی توجهی به قشر کارگر انگیزه ها را پایین آورده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز دیگر سخنران این جشنواره بود.اسماعیل خلیلی با بیان اینکه  بی‌توجهی‌های موجود در کشور انگیزه کارگران را پایین آورده است گفت: نتیجه این رویکرد به طور قطع افت کیفیت کالاها و عدم استقبال بازار و خانواده‌ها از تولید ایرانی است.

وی افزود: وقتی این چرخه وجود داشته باشد توان رقابت با کالاهای خارجی وجود نخواهد داشت و کالاهای قاچاق و وارداتی افزایش می‌یابد.

خلیلی یادآور شد: دولت تدبیر و امید قدم‌های خوبی در جهت حمایت از کارگران برداشته است اما واقعیت این است برای کم شدن مشکلات خود کارگران و کارفرمایان باید پای کار بیایند و مشکلات را حل و فصل کنند.

وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی و چگونگی اجرایی شدن این شعار، گفت: عملیاتی شدن شعار اقتصاد مقاومتی احتیاج به عمل دارد و با حرف نمی‌شود این کار را انجام داد.

وی در پایان با اشاره به تهدیدات موجود در حوزه کارگری گفت: وجود قراردادهای موقت، سفید امضا، تسویه حساب‌های سفید امضا، کار سنگین، حقوق کم و حقوق‌های معوق موضوعاتی است که قشر کارگر را آزار می دهد و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

در پایان این مراسم از کارگران، گروه های کاری و تلاشگران نمونه استان البرز با اهدای هدایا تندیس تقدیر به عمل آمد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید