Performancing Metrics

صرفه جویی مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است | اتاق خبر
کد خبر: 336449
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 22:34
نماینده ولی فقیه در استان سمنان صرفه جویی در مصرف انرژی را مصداق بارز نقش خانواده های در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست.

اتاق خبر: آیت الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر یکشنبه در دیدار با مسئولان توزیع برق استان سمنان به مناسبت روز ملی صنعت برق، با بیان اینکه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، یکی از مصادیق بارز اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال است، ابراز داشت: هیچکس راضی اسراف و زیاده روی نیست و نه تنها عقل سلیم به این مقوله صحه می گذارد، بلکه دین مبین اسلام نیز آیات و روایات متعددی درباره الگوی مصرف و صرفه جویی ارائه کرده است.

وی افزود: یکی از چیزهایی که تصحیح الگوی مصرف آن در جامعه ضروری است، انرژی برق محسوب می شود لیکن همگی از خدمات برق بهره‌مند می‌شوند و مردم با استفاده صحیح و به‌جا می‌توانند به اقتصاد کشور و خانواده بیشتر کمک کنند.

صرفه جویی شکرگزاری به درگاه ایزد منان است

امام جمعه سمنان همچنین گفت: برق یک نعمت حیاتی و جزو لاینفک زندگی انسان است و در استان سمنان نیز در عرصه فعالیت‌های برق، خدمات شایانی صورت گرفته است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف برق به عنوان یکی از نعمت‌های خوب خدا، الزامی است، ابراز داشت: هر نعمتی شکر لسانی و عملی لازم دارد و شکر زبانی قدردانی از تلاشگران صنعت برق و شکر عملی، استفاده منطقی و به‌اندازه از برق است.

وی افزود: صرفه جویی و الگوی صحیح مصرف همان شکرگزاری به درگاه ایزد منان است.

صرفه جویی در مصرف برق الزامی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در این دیدار ضمن اشاره به خدمات شایان مجموعه توزیع برق در کشور، گفت: دهم اردیبهشت‌ماه روز صنعت برق، فرصتی شایسته است تا با معرفی خدمات، از زحمات تلاشگران و زحمتکشان این صنعت زیربنایی قدردانی ویژه صورت گیرد.

سیدمحمد موسوی‌زاده با بیان اینکه برق برای مدت طولانی و انبوه ذخیره نمی شود، ابراز داشت: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف از نکات کلیدی است که از ساخت نیروگاه‌های بیشتر و در نتیجه عدم اتلاف بیت المال پیشگیری می‌کند و به اقتصاد کشور نیز کمک می رساند.

وی با بیان اینکه برق یک پدیده و انرژی بی‌بدیل محسوب می شود و سرعت در انتقال و تبدیل آسان آن به سایر انرژی‌ها، به‌عنوان نقاط قوت برق است، افزود: استفاده بیش از حد نیاز از انرژی الکتریکی باعث می‌شود تا نیروگاه‌ها با حداکثر ظرفیت تولید برق کرده و آلودگی محیط زیست را در پی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق استان سمنان در گزارشی از عملکرد این شرکت طی یکسال گذشته، گفت: پنج هزار طرح برق‌رسانی در استان با اعتباری به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال در راستای توسعه زیرساخت‌های این صنعت سرمایه‌گذاری شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید