Performancing Metrics

علاقه‌مندی تهران-استکهلم برای افزایش تراز تجاری | اتاق خبر
کد خبر: 336481
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 22:58
در دیدار وزیر صنعت کشورمان با وزیر محیط زیست سوئد بر ارتقای سطح مبادلات تجاری دو کشور تاکید شد.

اتاق خبر: محمدرضا نعمت زاده در دیدار وزیر محیط زیست و انرژی سوئد و هیات همراه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشورمان، گفت: در زمان تحریم، شرکت اسکانیا همکاری خود را با ایران حفظ کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و سوئد را در گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار و بسیار ناچیز توصیف کرد و گفت: با توجه با سابقه ارتباطات تاریخی کشورمان با سوئد، ‌پتانسیل همکاری‌های مشترک وجود دارد و می توانیم به عنوان هاب منطقه خاورمیانه برای این کشور قرار بگیریم.

وی، علاقه‌مندی کشورمان را برای همکاری های بلند مدت و سرمایه گذاری های مشترک برای مصرف داخلی و نیز صادرات اعلام  داشت. نعمت زاده گفت: ما پتانسیل داخلی خوبی در زمینه قطعه سازی داریم ولی باید به روز تر و با تکنولوژی جدید کار کنیم همچنین در زمینه فولاد نیز می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

نعمت زاده اعلام کرد: اگر شرکتی با برند خود به ایران بیاید نیمی از تولیداتش تا ۵ سال مشمول معافیت مالیاتی می شود. روابط بانکی دو کشور و بیمه صادراتی از جمله مباحثی است که باید به آن اهمیت داد.

وزیر محیط زیست و انرژی سوئد نیز شرکت‌های کشور متبوع خود را علاقه‌مند به همکاری توصیف کرد و گفت:‌ شرکت‌های سوئدی همه به مسئولیت اجتماعی بنگاه توجه ویژه ای دارند و ما نیز علاقه‌مند به همکاری مشترک و بلندمدت هستیم.

ابراهیم بایلان افزود: فرصت بزرگی برای همکاری با ایران وجود دارد و در بخش های انرژی و حمل و نقل ظرفیت های خوبی هست. وی هدفگذاری کشورش را انجام سرمایه گذاری های بیشتر از سوی شرکت های سوئدی اعلام کرد. در این نشست نمایندگان شرکت های صنعتی بزرگ سوئدی از قبیل اسکانیا و ولوو به بیان نقطه نظرات خود در خصوص همکاری های مشترک با شرکت های ایرانی پرداختند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید