Performancing Metrics

دولت از شركت هاي توليدي دانش بنيان حمايت مي كند | اتاق خبر
کد خبر: 336493
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 23:20
معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت، در چارچوب سياست هاي اقتصاد مقاومتي از شركت هاي توليدي دانش بنيان حمايت مي كند.

اتاق خبر: علي اصغر توفيق روز يكشنبه در بازديد از تعدادي از واحدهاي صنعتي ياسوج، همه شركت هاي رو به توسعه كشور، شركت هايي هستند كه بر روي تحقيق و توسعه توليدات خود سرمايه گذاري كرده اند.
وي عنوان كرد: صندوق حمايت از تحقيق و توسعه، صندوق نوآوري و شكوفايي، و معاونت علمي و فناوري، به اين شركت ها با روش هايي از جمله پرداخت تسهيلات كم بهره و معافيت هاي مالياتي كمك مي كند.
توفيق گفت: از سال 1391 تاكنون اين شركت ها شروع به كار كرده اند و به ويژه در زمينه تحقيق و توسعه توليدات پيشرفت هاي خوبي بدست آمده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزير صنعت، معدن و تجارت بيان كرد: هم اكنون 141 شركت توليدي دانش بنيان در ايران وجود دارد.
وي افزود: روند تاسيس واحدهاي توليدي دانش بنيان آغاز شده و اين روند، رو به افزايش است.
وي اظهار كرد: يكي از راه هاي خروج شركت هاي زيانده از شرايط موجود، حركت به سمت دانش و تحقيق و توسعه است تا بتوانند به ترميم خود بپردازند.
توفيق بيان كرد: شركت هاي دانش بنيان در سال 1394 نسبت به 1393 پنج برابر رشد داشته اند كه اين رشد و شكوفايي نويددهنده شرايط بهتري براي صنعت ايران است.
وي افزود: اين شركت ها مي توانند حلقه اتصال ميان دانشگاه و صنعت باشند و در استان كهگيلويه و بويراحمد به خوبي، اين پيوند ايجاد شده است.
توفيق، وضعيت شركت هاي دانش بنيان كهگيلويه و بويراحمد را اميدواركننده توصيف كرد و گفت: اين شركت ها با وجود امكانات محدود توانسته اند پيشرفت هاي زيادي داشته باشند و محصولاتي را ثبت اختراع كنند.
وي افزود: اين شركت ها با وجود تازه تاسيس بودن، توانسته اند با دانشگاه ها رابطه برقرار كنند و قراردادهاي خوبي را به امضا رسانند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري كهگيلويه و بويراحمد، مديركل امور اقتصادي استانداري و رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت از تعدادي از شركت هاي دانش بنيان استان بازديد كردند.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید