Performancing Metrics

پیرزن قربانی نقشه شوم مستاجر شد | اتاق خبر
کد خبر: 336498
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 23:30
سارق حرفه‌ای تصور نمی‌کرد نقشه سرقت از خانه صاحبخانه با جنایت گره بخورد.

به گزارش اتاق خبر، مرد 37 ساله سحرگاه 25‌خرداد سال گذشته، با فندک قفل ورودی خانه را تخریب کرد و وارد خانه سابق خود در شهرری شد. او برای یافتن پول و طلا به جست وجوی خانه پرداخت تا این‌که برق طلاهای زن 65 ساله او را به اتاق خواب کشاند. در حال سرقت النگوهای پیرزن بود که او از خواب بیدار شد و سارق حرفه‌ای او را خفه کرد.

 چند ساعت بعد از این قتل دختر مقتول که به غیبت مادرش مشکوک شده بود، خود را به خانه پدری رساند و پس از ورود با جسد مادرش رو‌به‌رو شد. با اطلاع یافتن پلیس تیم جنایی تحقیقات برای کشف راز قتل آغاز شد.

 همسر مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: به مستاجر قبلی خانه‌مان به نام محمد 37 ساله ظنین هستم. چهار ماه پیش از طریق همسایه‌ها و اهالی محل متوجه شدیم او سارق است و به همین علت با وی تسویه‌حساب کرده و بعد از آن دیگر از محمد خبری ندارم.

 با کشف این سرنخ، دستگیری محمد در دستور کار پلیس قرار گرفت و هفتم مرداد او دستگیر شد. متهم ابتدا منکر قتل بود اما پس از هشت روز به قتل «محترم» با انگیزه سرقت اعتراف کرد و گفت: بعد از قتل حدود 800 گرم طلا و 3200 دلار از خانه مقتول سرقت کردم.

 با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال و محمد دیروز به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده در شعبه دهم دادگاه محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه همسر و فرزندان مقتول برای متهم به قتل تقاضای قصاص کردند و گفتند برای اجرای حکم قصاص حاضرند تفاضل دیه را پرداخت کنند.

 همسر مقتول در شکایتش گفت: متهم دو سال مستاجر من بود. هر وقت اجاره خانه را پرداخت می‌کرد، 150 هزار تومان آن را به همسرش می‌دادم تا در زندگی با مشکل رو‌به‌رو نشود. هر وقت غذای خوبی درست می‌کردیم همسرم به آنها هم می‌داد. حتی 9 ماه زندان بود و من و همسرم از زن او مثل خواهرمان مراقبت کردیم. حالا این مرد جواب خوبی‌های همسرم را با قتل او داد. من و فرزندانم خواستار مجازات طلافروشی هستیم که طلا و دلارها را از قاتل خریده است.

 رئیس دادگاه: این مقدار دلار را برای چه در خانه نگهداری می‌کردید؟

همسر مقتول: قصد داشتیم همراه دختر و دامادمان به هند برویم که قبل از سفر این جنایت رخ داد.

قاضی قربانزاده سپس با تفهیم اتهام به محمد، از او خواست به دفاع از خود بپردازد. مرد 37 ساله که پنج فقره سابقه سرقت و کلاهبرداری دارد، در دفاعیاتش گفت: اتهام قتل و سرقت را قبول دارم اما برای قتل به آنجا نرفته بودم.

 صبح زود وارد خانه شدم. همه جا را گشتم اما پول و طلایی پیدا نکردم. با دیدن طلاهای زن صاحبخانه وسوسه شده و شروع به سرقت طلاها کردم. ناگهان «محترم» از خواب بیدار شد و شروع به سروصدا کرد. پتو را روی او انداخته و با دست خفه‌اش کردم. بعد هم از آنجا فرار کردم.

 پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: جام جم

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید