Performancing Metrics

تغيير نگاه به سيستان و بلوچستان با برگزاري اجلاس اقيانوسيه در چابهار | اتاق خبر
کد خبر: 336538
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 01:55
استاندار سيستان و بلوچستان گفت:اجلاس اقيانوسيه پس از برجام براي نخستين بار در چابهار برگزار مي شود و اين امر سبب ارتقاء جايگاه استان در جهان مي شود.

اتاق خبر:علي اوسط هاشمي روز يكشنبه در نشست هماهنگي اجلاس اقيانوسيه در زاهدان اظهار داشت: برگزاري اين اجلاس پس از برجام يك فرصت ارزشمند براي ايران اسلامي و سيستان و بلوچستان محسوب مي شود كه بايد به بهترين شكل از آن استفاده كرد.
وي ادامه داد: برگزاري هر چه بهتر اجلاس اقيانوسيه مي تواند سبب برگزاري اجلاس هاي بزرگتر در اين استان شود.
وي افزود: تلاش ما در اين اجلاس براي بزرگنمايي ظرفيت هاي سيستان و بلوچستان و نيز تغيير نگاه براي توسعه سرمايه گذاري در آن است.
استاندار سيستان و بلوچستان تصريح كرد: پس از برجام تركيب مسافران به اين استان تغيير كرده و بسياري از هيات هاي خارجي به استان سفر كردند.
هاشمي با تاكيد بر همكاري تمام دستگاه هاي استان در برگزاري هر چه با شكوهتر اين اجلاس خاطرنشان كرد: برگزاري آبرومندانه اين اجلاس نوعي سرمايه براي استان محسوب مي شود و تمام دستگاه ها بايد از امكانات خود براي بهتر برگزار شدن آن استفاده كنند.
وي اظهار داشت: مديران استاني بايد در زمان برگزاري اجلاس حضور داشته باشند و با هيات هاي مختلف در راستاي فعاليت هاي خود مذاكره كنند.
وي بيان كرد: توانمنديهاي گردشگري سيستان و بلوچستان بايد به بهترين شكل در اين اجلاس مطرح شود.
هاشمي با اشاره به موضوعات امنيتي در زمان برگزاري اجلاس ادامه داد: مسائل امنيتي بايد به صورت پنهان انجام شود و تنها پليس راهنمايي و رانندگي در طول برگزاري اجلاس در سطح شهرستان چابهار حضور فيزيكي داشته باشد.
استاندار سيستان و بلوچستان افزود: حاشيه نشيني و گردشگري اولويت هاي نخست اين استان هستند بنابراين بايد راه هاي مربوط به حوزه گردشگري توسط اداره راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان مناسب سازي شود.
مديرعامل منطقه آزاد چابهار نيز در اين نشست گفت: تاكنون 20 كشور جهان براي حضور در اجلاس اقيانوسيه اعلام آمادگي كردند.
حامدعلي مباركي اظهار داشت: اين اجلاس از 28 تا 31 ارديبهشت سالجاري در شهرستان چابهار برگزار خواهد شد.
وي افزود: دستگاه هاي مختلف بايد براي برگزاري بهتر اين اجلاس همكاري داشته باشند زيرا منطقه آزاد چابهار توان به دوش كشيدن كامل بار مالي آن را ندارد.
وي ادامه داد: هم اينك بسياري از زيرساخت هاي لازم براي برگزاري اجلاس مهيا شده و ساير كارها نيز در حال انجام است.
مديرعامل منطقه آزاد چابهار بيان كرد: اين اجلاس پس از برجام نخستين اجلاس بين المللي در كشور محسوب مي شود بنابر اين براي برگزاري بهتر آن بايد تمام دستگاه هاي استان همكاري لازم را داشته باشند.
چابهار تنها بندر اقيانوسي كشور با 13هزار و 161 كيلومترمربع وسعت از شمال به نيكشهر، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان و از غرب به كنارك متصل است.
اين شهرستان زيبا و ساحلي در منطقه مكران از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، هفت دهستان و 549 آبادي داراي سكنه تشكيل شده است و تا زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان 640 كيلومتر فاصله دارد.

منبع:ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید