Performancing Metrics

تولید روزانه 8.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان | اتاق خبر
کد خبر: 336539
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 01:59
مدیر عامل شركت پالایش نفت اصفهان گفت : روزانه 8.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان تولید می شود.

اتاق خبر:روابط عمومی شركت پالایش نفت اصفهان روز یكشنبه به نقل از لطفعلی چاوشی اعلام كرد: راهبردی ترین كاتالیست صنعت نفت جهان پارسال به دست متخصصان ایرانی تولید شد كه با تولید این ماده در داخل و راه اندازی واحد سوم بنزین سازی، پالایشگاه اصفهان روزانه 8.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می كند.
وی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: اگر خوراك شركت پالایش نفت اصفهان به درستی تامین شود می توانیم روزانه 15 میلیون لیتر از انواع بنزین یورو 4 را در این مجموعه تولید كنیم.
وی با بیان اینكه راهبردی ترین كاتالیست صنعت نفت جهان فقط در اختیار دو شركت امریكایی و فرانسوی بود ، اظهار كرد : در سال 1391 كار پژوهش تولید این ماده توسط یكی از شركت های معتبر در زمینه نفت آغاز شد و در سال 1392 كاتالیست به مرحله تولید رسید.
چاوشی ادامه داد: كاتالیست تولیدی پس از سه مرحله آزمایش و تست شدن در سال گذشته به میزان 100 تن در رآكتور اول واحد ایزو شارژ شد و در سال جدید نیز 100 تن دیگر در رآكتور دوم شارژ می شود.
وی همچنین به اجرای طرح 'بهینه سازی و بهبود فرآیند' كه با اهداف زیست محیطی طراحی شده است اشاره كرد و گفت: این طرح با پشتوانه علمی بالا در حال اجراست و درصدد هستیم با كسب مجوزهای زیست محیطی، آن را به سرانجام برسانیم .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به مزین شدن سال جدید به شعار ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ' اظهار امیدواری كرد: با مثبت اندیشی در كارها و همدلی بین مسئولان می‌توان بر مشكلات غلبه كرد زیرا این حس، باعث می‌شود كه با نبود امكانات و بودجه مناسب بتوان به پیشرفت رسید.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با بیان اینكه روحانیت در كنار شماست، تصریح كرد: ما پشتیبان همه شما هستیم و از فعالیت‌های صنایعی كه در خدمت مردم هستند و برای آنان تلاش می كنند حمایت می‌كنیم.
شركت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال 1358 آغاز كرده است و اكنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز كشور را تولید می كند.
ایـن شركت در منطقه ای با مساحت 340 هكتار در شمال غربی اصفهان واقع شده و ظرفیت تولید این پالایشگاه 375 هزار بشكه در روز است.
میزان مصرف روزانه بنزین در كشور حدود 71 میلیون لیتر است كه 21 میلیون لیتر آن بنزین یورو 4 است.

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید