Performancing Metrics

عملكرد كمیته رفع موانع تولید در استان فارس موفق ارزیابی شد | اتاق خبر
کد خبر: 336560
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 03:36
عضو هیات مدیره كانون عالی كارگران بازنشسته تامین اجتماعی كشور و دبیر اجرایی خانه كارگر استان فارس، عملكرد كمیته رفع موانع تولید در فارس را موفق ارزیابی كرد.

اتاق خبر:علی راستگو شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از تشكیل كمیته رفع موانع تولید در استان و بررسی مشكلات واحدهای تولیدی و كارخانه ها در این كمیته، مشكلات بخش قابل توجهی از آنها رفع شد.
وی ، بخش قابل توجهی از مشكلات كارخانه ها را ناشی از سوء مدیریت دانست و تصریح كرد: این نقیصه در كنار دیگر مولفه ها همچون كمبود نقدینگی موجب شده است تا امروز 40 درصد كارخانه های فارس با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه یكی از دغدغه های جامعه كارگری كشور از جمله فارس نبود امنیت شغلی است اظهار داشت: در سالی كه به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده باید برای رفع دغدغه های كارگران با تاكید بر داشته های داخلی و در نهایت برطرف كردن مشكلات كارخانه ها همه باید كوشش كنند.
**نمایندگان مجلس، قراردادهای موقت كارگران را ساماندهی كند
وی با تاكید براینكه یكی از غدغه های اصلی جامعه كارگری نبود امنیت شغلی در زیر تیغ تبدیل قراردادهای موقت 6ماهه و یكساله به هفتگی و ماهانه می باشد افزود:: انتظار ما از نمایندگان مجلس دهم این است كه قراردادهای موقت كارگران را ساماندهی كنند.
راستگو ادامه داد: امروز كارگران ما به دلیل تغییر قراردادهای 6 ماهه و یك ساله به قراردادهای هفتگی و ماهانه احساس امنیت شغلی و روانی ندارند و دچار سردرگمی هستند.
وی بیان كرد: امروز جامعه كارگری بخش قابل توجهی از جمعیت كشور را تشكیل می دهند و بنابراین جا دارد كه نمایندگان مجلس و خصوصا مجلس دهم كه به زودی فعالیت خود را آغاز می كند، نگاه ویژه ای به جامعه كارگری و تولید داشته باشند.
راستگو، ضمن انتقاد از برخی كوشش ها برای انتقال بخش درمان سازمان تامین اجتماعی زیر نظر وزارت بهداشت گفت: علت اینكه ما تاكید داریم كه این بخش باید مستقل باشد این است كه هر كارگری كه بیمه می شود 30 درصد حق بیمه را می پردازند و بنابراین این پول باید توسط خود كارگران مدیریت شود و نمی توان آن را در وزارت بهداشت یا جای دیگر هزینه كرد.
عضو هیات مدیره كانون عالی كارگران بازنشسته تامین اجتماعی كشور، میزان بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را 120 هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: قطعا اگر این بدهی پرداخت شود، بخش قابل توجهی از مشكلات سازمان تامین اجتماعی حل و فصل خواهد شد.
وی، در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسائل صنفی و معیشتی كارگران استان فارس گفت: تاسیس مركز علمی و كاربردی خانه كارگر شیراز كه امروز با 17 رشته كاردانی و هفت رشته كارشناسی مشغول فعالیت است از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مباحث آموزشی است.
دبیر اجرایی خانه كارگر استان فارس، تعداد دانشجویان این مركز علمی را یك هزار و 700 دانشجو اعلام كرد و افزود: 75 درصد از این دانشجویان از جامعه كارگری هستند و تاكنون شش هزار دانشجو نیز فارغ التحصیل شده اند.
وی، با اشاره به آمادگی خانه كارگر استان فارس برای ارائه مشاوره رایگان به كارگران افزود: این مشاوره شامل مشاوره كاری و خانواده می شود كه اعضای خانه كارگران بدون پرداخت هیچگونه وجهی می توانند از این مشاوره ها استفاده كنند.
راستگو، در خصوص برنامه های هفته كارگر (پنجم تا دوازدهم اردیبهشت) هم گفت: در این هفته برنامه های همچون پیاده روی خانوادگی، عطر افشانی قبور شهدا، دیدار با استاندار فارس و گردهمایی بزرگ جامعه كارگری با حضور مقامات كشوری و استانی خواهیم داشت.
عضو هیات مدیره كانون عالی كارگران بازنشسته تامین اجتماعی كشور، خواستار افزایش دستمزد كارگران شد و گفت: در دوره گذشته كه شاهد تورم بالایی در كشور بودیم، دستمزد كارگران متناسب با آن تورم افزایش نداشت كه امیدواریم هر سال علاوه بر اضافه سالانه دستمزد، رقم دیگری نیز به آن اضافه شود تا جبران سال های گذشته شود.
**مشكلات 140 واحد تولیدی در فارس بررسی و رفع شده است
پیشتر در شانزدهم اسفند94استاندار فارس در حاشیه نشست كمیته رفع موانع تولید این استان در كنفرانس خبری با خبرنگاران اعلام كرده بود كه در چند ماه گذشته مسائل و مشكلات 140 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی بررسی و رفع شده است و موانع پیش روی 90 واحد دیگر در حال بررسی است.
مهندس سید محمد علی افشانی در این نشست با بیان این مطلب كه جلسات كمیته رفع موانع تولید در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی موجود موثر است، اظهار داشته بود كه معوقات بانكی، كمبود سرمایه در گردش و مشكلات واحدهای تولیدی با دستگاه های خدمت رسان مانند آب، برق و گاز از جمله مسائل واحدهای تولیدی است كه در جلسات این كمیته مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اظهار امیدواری نسبت به وضعیت تولید و رونق اقتصادی در فارس افزوده بود : امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته و به ویژه تشكیل مجلس جدید، سال 95 سال رونق اقتصادی، سرمایه گذاری، راه اندازی واحدهای تولیدی و كسب و كار بیشتر باشد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید