Performancing Metrics

دو نرخی بودن بنزین، زمینه قاچاق را آماده می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 336645
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 14:03
یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه کاهش فساد و قاچاق سوخت از مزایای تک‌نرخی بودن است، اظهار کرد: با دو نرخی بودن زمینه برای فساد و قاچاق آماده می‌شود.

اتاق خبر: امیرعباس سلطانی، با اشاره به مصوبه مجلس در قانون بودجه سال 95 کل کشور در مورد دو نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: متأسفانه کارهایی انجام می‌دهیم که در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود که یکی از این موارد دو نرخی بودن قیمت بنزین است، زمانی که بنزین دو نرخی بود در روز حدود 8 تا 9 میلیون لیتر قاچاق سوخت وجود داشت که در سال 93 به 3 تا 4 هزار لیتر در روز رسید.

وی تصریح کرد: در واقع یکی از مزایای تک نرخی بودن کاهش فساد و قاچاق سوخت بوده است اما با مصوبه‌ای که متأسفانه مجلس داشت به نوعی برای فساد و قاچاق دست را باز گذاشته‌ایم که نهایتاً برای مردم مشکل ایجاد خواهد شد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، افزود: با این کار زمینه را برای فساد آماده می‌کنیم ضمن اینکه یک‌سری سودجو از این مسأله بهره می‌برند و این فوق‌العاده خطرناک است زیرا علیرغم تلاش‌هایی که در کمیسیون تلفیق برای این موضوع انجام شد، کارساز نبود و در مجلس به تصویب رسید، بنابراین کاری است که نهایتاً مشکلات عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند در این زمینه تمهیداتی را بیندیشد، گفت: شاید این امکان برای دولت وجود داشته باشد که سهمیه بنزین را از 60 به 80 لیتر برساند.

وی همچنین اظهار کرد: بهترین راه‌حلی که به نظر می‌رسد برای همیشه می‌توان داستان بنزین را جمع کرد این است که نرخ شناور باشد زیرا با وجود نرخ شناور بنزین ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید