Performancing Metrics

خسارت 600 میلیاردی سیل و سرمازدگی به کشاورزان بیمه شده | اتاق خبر
کد خبر: 336653
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 14:35
سیل و سرمازدگی ناشی از خساراتی را به کشاورزان وارد کرد که قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی میزان این خسارت به کشاورزان بیمه شده را حدود 600 میلیارد تومان اعلام کرد که درصورت اتمام ارزیابی‌های استانی و پرداخت حق بیمه از سوی دولت، قابل پرداخت به کشاورزان است.

اتاق خبر: محمد ابراهیم حسن نژاد ، در ارتباط با سیل بیشترین خسارت به استان خوزستان و از نظر محصول به محصولات زراعی مانند گندم، سبزی و صیفی وارد شد همچنین استان‌های دیگری هم مانند کردستان، ایلام، کرمانشاه، قزوین، چهارمحال و بختیاری و ... از سیل خسارت دیدند که مجموع این خسارارت به 250 هزار هکتار می‌رسد.

وی با بیان اینکه مجموع خسارات وارد شده به کشاورزان ناشی از سیل و سرمازدگی به حدود 600 میلیارد تومان می‌رسد، افزود: در ارتباط با سرمازدگی نیز خساراتی به باغ‌های استان‌های زاگرسی مانند آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کهکیلویه و بویر احمد، البرز، قزوین، فارس، اصفهان و... وارد شد که شامل حدود 86 هزار هکتار از باغ‌های این استان‌ها می‌شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: بیشترین خسارت سرمازدگی در این بخش به محصولاتی مانند زردآلو، گوجه سبز، هلو، گردو و بادام وارد شده که در مرحله رویشی گل‌دهی بوده‌اند.

حسن نژاد گفت: سرمازدگی اخیر به باغ‌های زعفران نیز در استان خراسان رضوی و جنوبی خساراتی وارد کرده است که کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی در حال ارزیابی آن‌ها به صورت دقیق و تفکیک‌شده هستند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید