Performancing Metrics

آخرین وضعیت تعیین تکلیف سپرده‌گذاران ثامن الحجج | اتاق خبر
کد خبر: 336709
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 18:23
تازه‌ترین اطلاعات منتشره از سوی دستگاه قضایی حاکی از تعیین تکلیف حدود 800 هزار پرونده سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری ثامن الحجج است.

اتاق خبر:  حدود 70 روز از ورود برای تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری ثامن الحجج گذشت. این در حالی است که بعد از بروز تخلفات در این تعاونی غیر مجاز و عدم توانایی برای رسیدگی به تعهدات خود مقابل سپرده گذاران، دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک مرکزی و دستگاه قضایی تصمیم به واگذاری امور این موسسه به بانک پارسیان گرفتند.

بر این اساس تعیین تکلیف پرونده‌های سپرده‌گذاران ثامن الحجج در بانک پارسیان از 13 بهمن ماه سال گذشته و بر اساس روندی مرحله ای آغاز شد. بنا بر سیاست‌گذاری انجام شده، رسیدگی با اولویت مبالغ سه، پنج و 10 میلیون تومان آغاز و در اواخر اسفندماه سال گذشته به 20 میلیون تومان افزایش یافته بود، این سقف قرار بود که از اول اردیبهشت ماه به 35 میلیون تومان نیز افزایش یابد.

این در حالی است که آخرین گزارش ارائه شده در رابطه با جریان رسیدگی به امور سپرده گذاران ثامن الحجج که از سویسخنگوی قوه قضائیه عنوان شده حاکی از در این پرونده حدود 800 هزار مورد از حساب‌های مردم تعیین تکلیف شده است.

آنطور که محسنی اژه‌ای خبر داده ، برای تعیین تکلیف این 800 هزار پرونده رقمی حدود 1225 میلیارد تومان هزینه شده است. گرچه پیش تر اعلام شده بود که تامین هزینه پرداخت وجوه سپرده گذاران از محل منابع بانک پارسیان است، اما اعطای خط اعتباری از سوی بانک مرکزی برای تامین بخشی از این هزینه‌ها نیز از سوی مقامات مرتبط گاها مورد اشاره قرار گرفته است.

همچنین سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به وجود 2.4 میلیون سپرده گذار ثامن الحجج اطمینان داده که تلاش بر این است تا در این جریان با کمترین هزینه جلوی کارهای غیرمجاز و غیر قانونی گرفته شود.

در حالی پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن الحجج به طور مرحله‌ای و از سقف های خرد انجام می شود که در این میان سپرده گذاران کلان نیز هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند. با این وجود بانک مرکزی چندی پیش وعده تعیین تکلیف این مشتریان را در آینده‌ای نزدیک داده بود.

اما بانک پارسیان در تازه‌ترین اطلاعیه خود از سپرده گذاران ثامن الحجج خواسته تا برای ثبت اطلاعات هویتی و یا پیگیری وضعیت خود به سامانه مشتریان این موسسه مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید