Performancing Metrics

مجلس دهم مانع تصويب مصوبات جناحي | اتاق خبر
کد خبر: 336735
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 20:04
پايگاه اطلاع رساني و خبري جماران در گفت و گو با منتخب مردم تهران در مجلس دهم آورده است : مجلس دهم مجلسي است كه تنظيم و تصويب مصوباتش در جهت منافع جناحي و ايجاد مشكل براي دولت نخواهد بود.

اتاق خبر - در اين گفت و گو حجت الاسلام والمسلمين مازني در خصوص گمانه زني ها براي رياست مجلس گفت :دكتر عارف و دكتر لاريجاني شايستگي هاي لازم براي رياست مجلس را دارند، اما در اين مسئله انتخاب نمايندگان مردم تعيين كننده است. بنده يك نفر از 290 هستم، انشاالله بعد از تكميل شدن صندلي هاي مجلس تصميمي مطابق خواست مردم در 7 اسفند را اتخاذ خواهيم كرد.

منتخب مردم تهران براي مجلس دهم تأكيد كرد : قطعاً نمايندگان مجلس دهم مانند برخي از نمايندگان مجلس نهم دولت را سرگرم رفت و آمد هاي غير ضروري به مجلس نخواهد كرد.
وي در خصوص تأثير و اهميت انتخابات مرحله دوم مجلس شوراي اسلامي در تركيب مجلس آينده اظهار كرد: مرحله دوم انتخابات مجلس دهم از اهميتي به مراتب بيشتر از مرحله اول برخوردار است، چرا كه در مرحله اول اميدي شگفت ايجاد شده است، به طوري كه رأي دهندگان و نخبگان سياسي قبل از انتخابات پيش بيني نمي كردند چنين جمع قابل توجهي از اصلاح طلبان و حاميان دولت وارد مجلس شوند. به خصوص در تهران كه اين رقابت با برد 30 بر صفر اصلاح طلبان همراه بود.
وي ادامه داد: امروز نيز كه ما در حال آماده شدن براي انتخابات دور دوم در 55 حوزه براي 69 كرسي هستيم، با نتايجي كه در دور اول رقم خورد، انتظار موفقيت اصلاح طلبان خيلي بيشتر شده است. بنابراين توصيه من به مردم و فعالان مناطقي كه در آنجا انتخابات به دور دوم كشيده شده است، اين است كه همت كنند و به قول دكتر عارف انتخابات را تهرانيزه كنند.
مازني افزود: تهرانيزه به اين معنا كه همان گونه كه در تهران مردم 100 در صد به ليست اميد رأي دادند در استان ها و شهرستان ها نيز مردم به ليست اميد اعتماد كنند و به ليست اميد رأي دهند.
منتخب مردم تهران،ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس براي مجلس دهم همچنين با اشاره به تأثير اين دوره انتخابات در تركيب مجلس دهم، خاطرنشان كرد: ما در حال حاضر براي اين كه اكثريت قاطع اصلاح طلبان خط امامي و معتقد به مشي اصلاحي آرمان ها و ارزش هاي امام راحل(س) را در مجلس داشته باشيم، حداقل به 40 نفر نياز داريم، بنابراين اولين تأثير اين دوره ارتقاء و كسب اكثريت قاطع صندلي ها توسط اصلاح طلبان براي تشكيل فراكسيون ها خواهد بود.
وي ادامه داد: در صورتي كه اين اتفاق بيفتد و ليست اميد در دور دوم نيز رأي بياورد، فراكسيون اميد تصميم مناسبي در انتخاب رئيس مجلس و هيأت رئيسه مي تواند بگيرد و حتي در كميسيون ها نيز تاثير قابل توجهي داشته باشد. اما در غير اين صورت نياز به تعامل بيشتر با جناح هاي ديگر است.
مازني همچنين در خصوص گمانه زني ها براي رياست مجلس گفت: دكتر عارف و دكتر لاريجاني شايستگي هاي لازم براي رياست مجلس را دارند، اما در اين مسئله انتخاب نمايندگان مردم تعيين كننده است. بنده يك نفر از 290 هستم، انشاالله بعد از تكميل شدن صندلي هاي مجلس تصميمي مطابق خواست مردم در 7 اسفند را اتخاذ خواهيم كرد.
عضو ارشد حزب اعتماد ملي در ادامه با بيان اين كه به نظر من مجلس بيش و پيش از آن كه ناظر به عملكرد دولت باشد بايد به دولت در اداره كشور كمك كند، اظهار كرد: اين همان سياستي كه حضرت امام (س) و در حال حاضر رهبري نظام بر آن تاكيد داشته و دارند.
وي اضافه كرد: مردم نيز يكي از اهداف مهمشان براي انتخاب نمايندگان كمك به دولت و مملكت براي حل مشكلات خودشان است. اين كمك مي تواند در تعيين اعضاي كابينه، در وضع قوانين مورد نياز و نظارت بر اجراي قوانين از طرف دولت باشد.
اين منتخب مردم براي مجلس دهم با تأكيد بر اين كه قطعاً نمايندگان مجلس دهم مانند برخي از نمايندگان مجلس نهم دولت را سرگرم رفت و آمد هاي غير ضروري به مجلس نخواهد كرد، گفت: مجلس دهم مجلسي خواهد بود كه مصوباتش را در جهت منافع جناحي و ايجاد مشكل براي دولت تنظيم و تصويب نخواهد كرد.
وي در پايان يادآوري كرد: مجلس دهم بدون شك در وضع قوانين، حق وعدالت را در نظر خواهد گرفت و به دولتي كه زير انواع و اقسام مشكلات اقتصادي و اجتماعي است، كمك خواهد كرد.
منبع : پايگاه اطلاع رساني و خبري جماران

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید