Performancing Metrics

انفجار تروريستي در زينبيه دمشق | اتاق خبر
کد خبر: 336746
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 20:54
يك خودروي بمب گذاري شده امروز (دوشنبه) در يكي از پست هاي ايست بازرسي منطقه زينبيه دمشق منفجر شد.

اتاق خبر - به گزارش شبكه المیادین، این خودروی انتحاری در نزدیكی ایست بازرسی ارتش سوریه در ورودی منطقه زینبیه در حومه دمشق منفجر شد ،در اثر این انفجار 10 نفر كشته و 20 نفر زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در حمله تروریستی در سوم اسفند به منطقه زینبیه در حومه دمشق و حی الزهرا در شهر حمص 184 نفر كشته و دهها نفر زخمی شدند.
پس از شكست عملیات پنج ساله ضد سوری٬ گروه های تروریستی تكفیری مورد حمایت كشورهای غربی و در راس آنها آمریكا و برخی از كشورهای منطقه، واشنگتن متقاعد شدند تا راهبرد روسیه و ایران برای برقراری آتش بس در سوریه را بپذیرند، اما گروه های تروریستی در صدد بازگشت به دوران درگیری هستند.
برخی گروه های تروریستی كه با فشار برخی از كشورهای عربی، در فهرست سازمان های تروریستی شورای امنیت قرار نگرفته اند، همچنان به نقض آتش بس در سوریه ادامه می دهند و مراكز تحت كنترل نیروهای سوری و مناطق مسكونی را هدف حمله قرار می دهند.
وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به رئیسان سازمان ملل و شورای امنیت٬ ضمن در خواست محكومیت حملات تروریست ها به دمشق و حلب ٬ تاكید كرد كه عربستان و تركیه مسئول ادامه حملات تروریستی به غیرنظامیان در سوریه هستند.
گروه های تروریستی طی دو روز گذشته نیز با 69 خمپاره، راكت و كپسول گاز٬ مناطق و شهرك های برزه»، «العدوی»، «العباسیین»، «القصاع» و «التجاره» در استان دمشق و حومه آن و نیز شهرك های «موكامبو»، «مشارقه»، الاشرفیه»، «الخالدیه»، «جمعیة الزهرا» و «الحمدانیه» را در حلب هدف قرار دادند.
در اثر این حملات٬ 11 غیرنظامی كشته و 59 نفر كه بیشتر آنها را كودكان و زنان تشكیل می هند٬ زخمی شدند و خانه ها، مدرسه ها، درمانگاه ها و مراكز زیرساختی هدف قرار گرفته و تخریب شده اند.

ایرنا

94110

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید