Performancing Metrics

شاهد کم توجهی به جایگاه کارگر هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 336756
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 21:32
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:
در دومین روز از هفته کارگر سال 95، مراسم اعطای نشان خدمت به قانون کار با حضور جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته تهرانی در مرکز علمی کاربردی تشکیلات خانه کارگر برگزار شد.

اتاق خبر- در دومین روز از هفته کارگر سال 95، مراسم اعطای نشان خدمت به قانون کار با حضور جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته تهرانی در مرکز علمی کاربردی تشکیلات خانه کارگر برگزار شد.

در این مراسم حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه صداوسیمادر قامت رسانه ملی باید به جامعه کارگری نگاه ارزشمدارانه داشته باشد گفت: توجه به جامعه کارگری باید توأم باید تکریم باشد و نمی‌توان صرفاً در قالب واژه‌ها با آن بازی کرد.

صادقی افزود: از منزلت کارگران زیاد صحبت می‌کنند اما در عمل شاهد کم‌توجهی به جایگاه کارگران در مناسبات اجتماعی هستیم.

صادقی با تاکید بر اینکه هرچقدر به نیروی کار توجه بیشتری از سوی مسئولان نشان داده شود رشد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند افزود: اگر بی‌توجهی به مسئله معیشت کارگران نشان دهیم شاهد نابسامانی در روابط کار خواهیم بود که این خود باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی به قشری می‌شود که اکثر آنها حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند.

صادقی با اشاره به اینکه جامعه کارگری نیاز به شنیدن عذرخواهی دیگران ندارد گفت: البته عذرخواهی خوب است ولی به جای آن انتظار داریم که عقب‌ماندگی مزدی را با منطق علمی، مذاکرات ملی و پیمان‌های دسته‌جمعی جبران کنم ضمن اینکه باید جرثومه‌های فساد را از صدر امور کشور برکنار کنند.

صادقی با اشاره به سوءمدیریت‌هایی که در دولت گذشته رخ داد و کوشش‌های وسیع در رسانه‌ها داشت گفت: اگر امروز در حوزه تشکل‌های کارگری ناکارآمد هستیم به خاطر همین سوء مدیریت‌های دولت گذشته بوده است.

صادقی در خصوص این ادعا که دولت یازدهم بیشترین پیوند را با جامعه کارگری دارد، گفت: اگر چنین موضوع صحت دارد پس چرا هنوز کارگران درگیر تامین معاش خود هستند و از سوی مقابل رقبای سیاسی دولت هنوز مصدر سمت‌های مدیریتی هستند.

صادقی ادامه داد: بیشتر از این عذرخواهی خشک و خالی دولتمردان برای جامعه کارگری فایده‌ای ندارد. زیرا  دستمزدی که کارگران دریافت می‌کنند فقط 13 روز از زندگی آنها را تامین می‌کند.

صادقی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از مسئولان دستشان به منافع سازمان تامین اجتماعی چسبندگی داشته و منابع سازمان را غارت کردند. از این رو تاکید می‌کنم که با عذرخواهی دردی دوا نمی‌شود و خواهان برخورد دستگاه‌های قضایی با این عده است.

صادقی با اشاره به خروج 7هزار میلیارد تومان از منابع کشور برای سرمایه‌گذاری، گفت: با این پول‌‌ها می شد دست‌کم مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد.

معاون دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: امروز پولی در اختیار دولت آقای روحانی نیست زیرا یک سرزمین سوخته را تحویل گرفته که بودجه حوادث غیر مترقبه را برای بازنشستگان تخصیص دادیم.

صادقی ادامه داد: ما بر این باور هستیم تامین اجتماعی باید به وظایفش از صفر تا صد عمل کند و ماده 111 و 96 قانون تامین اجتماعی را توامان با هم اجرا کند.

صادقی با بیان اینکه پیام امروز نشست ما در نظر گرفتن واقعیت‌های تورم در معاش کارگران است گفت: تامین اجتماعی باید فرمولی را مبتنی بر یک بازده زمانی تعریف کند تا عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان را هر ساله به اضافه بخشی از تورم پرداخت کند که البته بنده اعتقاد دارم که این شدنی است.

صادقی از مدیران سازمان تامین اجتماعی خواست تا با جامعه کارگری به صورت شفاف حرف بزنند و افزود: جامعه کارگری می‌داند که اموال سازمان تامین اجتماعی اموال خودش است از این رو هر اتفاقی برای آن می‌افتد  کارگران در دفاع از آن قد علم می کنند.

صادقی به بحث ادغام صندوق‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: جنس حق بیمه کارگران با جنس حق بیمه سایرین متفاوت است از این رو ادغام صندوق‌های بیمه‌ای موجب می‌شود که هاله ای از ابهام در اطراف پرداخت حق بیمه کارگران شکل بگیرد.

صادقی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم که بحث ادغام صندوق‌های بیمه‌ای را بیش از این ادامه ندهد و درصورتی که این مسائل باز هم مطرح شود به طور قطع در راهپیمایی روزکارگر در قالب شعار و قطعنامه آن را محکوم خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در خصوص نحوه افزایش دستمزد کارگران در سال 95 گفت: افزایش حقوق یا به صورت همان افزایش 14 درصدی اعمال می‌شود و یا به صورت افزایش پلکانی که در این صورت اقشار حداقل بگیر کمی بالاتر دریافت می‌کنند و در هر صورت افزایش حقوق اعمال می‌شود.

منبع: ایلنا 

94106 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید