Performancing Metrics

توسعه روابط تجاري با روسيه با برگزاري نمايشگاه‌هاي اختصاصي | اتاق خبر
کد خبر: 336815
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 15:21
سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مطرح كرد
نماينده مجلس نهم درباره روابط تجاري ايران و روسيه گفت: نخستين گام در توسعه و برقراری روابط تجاري با روسيه كه طي هفته‌هاي اخير شاهد بوده‌ايم، برگزاري نمايشگاه‌هاي تجاري است.

اتاق خبر- غلامرضا كاتب، نماينده مجلس نهم درباره روابط تجاري ايران و روسيه گفت: نخستين گام در توسعه و برقراری روابط تجاري با روسيه كه طي هفته‌هاي اخير شاهد بوده‌ايم، برگزاري نمايشگاه‌هاي تجاري است.

سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات توضيح داد: طي هفته‌هاي اخير قراردادها و تفاهمنامه‌هاي متعددي با كشور روسيه منعقد شده است كه در بحث روابط تجاري ايران با روسيه مشخصا تاثيرگذار خواهد بود. يكي از مهم‌ترين بندهاي اين قراردادها تسهيل ارتباطات ميان دو كشور خصوصا در بحث جاده‌اي است؛ به‌طوري كه قرار است در جنوب كشور نيز مسير ارتباطي فراهم شده تا روابط تجاري كشور ايران و روسيه به آساني برقرار شود. بر همين اساس ايجاد زمينه ارتباطي ميان اين دو كشور به صورت ريلي در دستور كار قرار گرفته است.

وي ادامه داد: از ديگر موضوعات و مهم‌ترين آنها، بحث ظرفيت‌هاي غني كشور در عرصه صنايع غذايي و ارائه آن در بازار روسيه است. مواد غذايي كشور از اين قابليت برخوردار است كه بازار موردنياز روسيه را تامين كرده و سالانه مقادير بسياري از آن به كشور روسيه صادر شود. با توجه به نياز روسيه به مواد غذايي و همچنين سابقه خوب محصولات غذايي كشور، ما مي‌توانيم پشتيبان روسيه در زمینه اين محصولات باشيم.

كاتب به علاقه روسيه به روابط تجاري با ايران اشاره كرد و گفت: كشور روسيه طي مراحل برجام و به تصويب رساندن آن، تلاش‌هاي بسياري در حمايت از ايران انجام داد و به نوعي حمايت‌هاي آن منجر به تسريع در روند تاييد برجام شد؛ از اين‌رو روسيه در مقايسه با كشورهاي همسايه تمايل بيشتري براي ارتباط تجاري با كشور دارد و بازار آماده‌اي براي محصولات ماست.

وي در رابطه با اهميت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و برگزاري نمايشگاه تخصصي ايران در مسكو كه قرار است 22 تا 24 اين ماه برگزار شود، گفت: يكي از اقدامات مهم كه در آمدوشدهاي مسئولان ايران و روسيه مطرح شد، بحث برگزاري نمايشگاه‌هاي تجاري است كه از طريق آن بازرگانان دو كشور بتوانند از نيازها و خواسته‌هاي اساسي همديگر اطلاع حاصل كنند و از طريق برگزاري نمايشگاه كه خود نخستين گام در ارتباط ميان ايران و روسيه است، شناخت دو كشور را از وضعيت تجاري همديگر بالا ببرد.

لازم به توضیح است نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو 22 تا 24 اردیبهشت ماه امسال از سوی شرکت بین المللی رهکار پالایش میر برگزار می‌شود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید