Performancing Metrics

جرج کلونی: خانواده من به عنوان پناهنده به آمریکا آمد | اتاق خبر
کد خبر: 336825
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 03:08
ستاره سینمای هالیوود که آشکار کرده اجداد خودش از ایرلند قحطی‌زده فرار کرده بودند، می‌گوید باید کارهای بیشتری برای قربانیان جنگ و تعصب انجام دهیم.

به گزارش اتاق خبر، جرج کلونی در سخنرانی‌ جدیدش از بشریت خواست کارهای بیشتری برای کمک به کسانی که از جنگ و تعصب فرار می‌کنند انجام دهد و گفت پناهندگان «انسان هستند، درست مثل من و شما»

این بازیگر برنده اسکار درباره تقلای اجداد خودش در فرار کردن از ایرلند قحطی‌زده در قرن نوزدهم گفت و از مردم خواست باور کنند که می‌توانند تغییری به وجود بیاورند. کلونی به اعضای حاضر در کنفرانس بشردوستانه در ایروان ارمنستان گفت: «حقیقت ساده این است که تمام ماهایی که امشب اینجا هستیم به خاطر مهربانی کسی اینجا حضور داریم. ما همه روی شانه‌های انسان‌های خوبی ایستادیم که وقتی نیازمند بودیم، بی‌توجهی نکردند.»

او ادامه داد: «خانواده کلونی از قحطی در ایرلند فرار کرد تا به ایالات متحده بیاید؛ کشوری که بقای آن‌ها در آن وابسته به یک اتاق، یک غذا و کسی که کمک‌شان کند بود. ما به آن‌ها می‌گوییم پناهنده، اما آن‌ها هم فقط انسان هستند، درست مثل من و شما. اگر جلوی‌شان بایستید و نگاه عمیقی به چشمان‌شان بکنید، ممکن است تنها یک مزرعه‌دار ایرلندی را ببینید که از قحطی فرار کرده است. اگر قرار است به عنوان انسان زنده بمانیم، نمی‌توانیم دیگران را نادیده بگیریم. نه می‌توانیم مردم سوریه و سودان جنوبی و نه مردم کنگو را نادیده بگیریم.»

کلونی برای اهدای جایزه آرورا، جایزه‌ای که به کسانی اهدا می‌شود که برای نجات جان دیگران خودشان را به خاطر می‌اندازند در ارمنستان حاضر شده بود. او این جایزه سالانه را به مارگریت بارانکیتس اهدا کرد که در جنگ داخلی بوروندی جان ۳۰ هزار کودک را نجات داد. کلونی به او شخصا ۱۰۰ هزار دلار اهدا کرد.  یک جایزه یک میلیون دلاری نیز به این زن نجات‌بخش داده شد تا به سازمان خیریه‌ای که الهام‌بخشش بوده و خود او انتخاب می‌کند، اهدا کند. کلونی، بارانکیتس ۵۹ ساله را که با نام مَگی هم شناخته می‌شود خارق‌العاده خواند و گفت تمام فینالیست‌های دریافت این جایزه انسان‌هایی هستند که دنیا را جای بهتری می‌کنند.

این بازیگر گفت بارانکیتس «یادآور تاثیری است که یک انسان می‌تواند در مقابله با تعصب و ناعدالتی داشته باشد که به نظر فائق نیامدنی می‌رسد» و اضافه کرد: «با به رسمیت شناختن شجاعت،‌ تعهد و از خودگذشتگیِ مارگریت، امیدوارم او بتواند در مورد این مساله الهام‌بخش تک تک ما باشد که می‌توانیم به نیابت از کسانی که حقوق‌شان پایمال شده و بیشتر از همه نیازمند همبستگی و حمایت ما هستند، چه کارهایی انجام دهیم.»

از دیگر فینالیست‌های جایزه آرورا می‌توان به تام کاتنا پزشک آمریکایی اشاره کرد، تنها جراح ثابتی که مسئول نجات جان بیش از نیم میلیون نفر در مرز پرتنش سودان با سودان جنوبی بود. دیگر نامزدها هم سعیده غلام فاطمه، یک فعال پاکستانی که کمپینی برای رهایی کارگران به اسارت گرفته‌شده به راه انداخته و پدر برنارد کینوی، یک کشیش اهل توگو که در جمهوری‌ مرکزی آفریقا به افراد نیازمند هر دو سوی جنگ داخلی کمک کرد، بودند.

کلونی که برای نخستین بار از ارمنستان بازدید کرده، مدتی قبل هم به پرزیدنت سرژ سرکیسیان در مراسم یادبود رخدادهای ۱۹۱۵ ملحق شد؛ سالی که به گفته ارمنستان، امپراتوری عثمانی در آن ۱.۵ میلیون شهروند این کشور را به قتل رساند. ترکیه به شدت انکار می‌کند که این عمل نسل‌کشی بوده، اما کلونی طی مراسم اهدای جوایز از دنیا خواست تا «نسل‌کشی ارمنستان» را به رسمیت بشناسد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید