Performancing Metrics

۱۲۰ هزار تن خرمای تولیدی در خوزستان قابلیت صادرات دارد | اتاق خبر
کد خبر: 336836
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 00:03
مدیر امور باغبانی جهاد كشاورزی خوزستان گفت: ۱۲۰ هزار تن تولیدات خرمای تولیدی در خوزستان قابلیت صادرات دارد كه در حال حاضر فقط ۵۰ درصد آن صادر می شود.

اتاق خبر: حلیم كوتی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست با اعضای خانه کشاورز و اعضای هیئت روسی اظهار کرد: همواره سعی كرده ایم كه متناسب با نیاز بازارهای جهانی محصولات كشاورزی را در استان خوزستان تولید كرده و افزایش دهیم.

وی افزود: یكی از مهمترین و بیشترین تولیدی كه بازارهای جهانی امروزه برای صادرات آمادگی دارند سبزی و صیفی غده ای و برگی با حدود تولید قریب به سه و نیم میلیون تن است كه بنا به نیاز امكان افزایش هم داریم.

مدیر امور باغبانی جهاد كشاورزی خوزستان تصریح کرد: خرما یكی دیگر از محصولات خوزستان است كه از این منظر جزو دو استان اول تولیدكننده خرما در كشور است، در دنیا هفت میلیون تن خرما تولید می شود كه یك میلیون و ۱۰۰ هزار تن آن در ایران و ۲۰۰ هزار تن آن یعنی ۲۵ درصد تولید كشور متعلق به خوزستان است.

کوتی ادامه داد: حدود یك میلیون و ۱۰۰ هزار تن حجم صادرات خرما در جهان است و ۱۲۰ هزار تن آن یعنی حدود ۱۰ درصد سهم كشور ایران و سهم خوزستان نیز ۶۰ تا ۷۰ هزار تن حدود ۶۰ درصد صادرات كشور است.

وی اضافه کرد: البته ۱۲۰ هزار تن تولیدات خرمای تولیدی در خوزستان قابلیت صادرات دارد كه در حال حاضر فقط ۵۰ درصد آن صادر می شود.

کوتی همچنین عنوان کرد: در همین راستا شاخص های غذایی و استاندارد و همچنین بسته بندی های مورد علاقه كشور روسیه را می توانیم برای صادرات لحاظ كنیم و تجربه این صادرات به روسیه را هم اكنون را در دزفول داریم.

مدیر امور باغبانی جهاد كشاورزی خوزستان در پایان افزود: در حال حاضر نیز محصولات كشاورزی خوزستان به اروپا، عراق و سوریه بر اساس معیارهای كشورهای متقاضی محصولات را صادرات و تحویل می دهیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید