Performancing Metrics

نظام اقتصادي مقتدر بايد مبتني برملت ودانش باشد | اتاق خبر
کد خبر: 336842
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 00:31
نايب رئيس مجلس:
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: براي آفرينش يك اقتصاد مقتدر بايد به ملت و دانش توليد محور تكيه كرد تا اين حوزه به پويايي و ثبات دست يابد.

اتاق خبر - حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد روز دوشنبه در جمع شماري از فعالان اقتصادي زنجان افزود: مهمترين حوزه اي كه انسان ها و مردم در آن حضور پيدا مي كنند و بدون حضور آنان نمي توان در عرصه ديگر نقشي ايفا كرد، عرصه سياسي است.

وي يادآور شد: ملت هاي بزرگ در مسير افزايش اقتدار علمي و فرهنگي حركت نمي كنند، بلكه فراروي انسان ها، چالش هاي جدي را خلق مي كنند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد با بيان اينكه نظام اسلامي بر اساس راي و نظر مردم بنا شده است، اظهار كرد: انتخابات در هر عرصه اي مهم محسوب مي شود و در صورتي كه شخصي خواهان تجربه آينده روشن براي كشور است، بايد در انتخابات شركت كند.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد متوجه بود كه به رشد اقتصادي در كوتاه مدت مي توان دست يافت اما به يك نظام مردم سالار به سهولت نمي توان دسترسي داشت.
وي خاطرنشان كرد: در يك نظام سياسي مقتدر، سيستم اقتصادي آن كشور مبتني بر اراده ملت هاست.
حجت الاسلام ابوترابي فرد ادامه داد: تا كنون ما براي توليد نظام اقتصادي مبتني بر توليد دانش، پويا و با ثبات گام برنداشته ايم.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نگاه مسئولان در گذشته به اقتصاد، نگاه به خلق ثروت نبوده است، گفت: طي اين سال ها ثروت كشور از طريق فروش نفت عايد شده است در حالي كه اين نوع نگرش بايد تغيير كند.
وي بر لزوم بهره گيري از توان مردم در خلق ثروت تاكيد و اضافه كرد: مي توان با تكيه بر توان مردمي، با استفاده از توليد دانش، محصولات دانش محور و دوري از فروش و تكيه بر درآمد نفت، به يكي از ثروتمندترين كشورهاي جهان دست يافت.
حجت الاسلام ابوترابي فرد با بيان اينكه مشكلات اقتصادي كشور نه با تحريم ها آغاز شده است و نه با رفع تحريم ها به پايان مي رسد، ابراز كرد: مشكلات اقتصادي كه هم اكنون پيش روي كشور قرار دارد، بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد و براي اقناع تمام مسئولان بر سر يك موضوع واحد در اين عرصه، تلاش شود.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: مديران رده بالا، مياني و فعالان اقتصادي بايد راه خود را براي اصلاح حوزه اقتصاد با دريافت نظر صاحب نظران و مشورت با آنان پيدا كنند.
وي با تاكيد بر علم محور بودن مسئولان اظهار كرد: بايد اقتصاد، سياست و جامعه را بر اساس علم و دانش توليدي مديريت و در مرزهاي علم حركت كرد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد تصريح كرد: در صورتي كه امروز نظام اسلامي در عرصه دفاعي يكي از مقتدرترين كشورهاي جهان به شمار مي آيد، به دليل استفاده از توان علمي دانشگاه ها و اساتيد دانشگاهي است.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز بسياري از كشورهاي مترقي فروشنده منابع طبيعي خود نيستند، بلكه به عرضه كنندگان علم تبديل شده اند.
وي افزود: كشورهاي غربي به خوبي مي دانند، آنچه كه انقلابي را به سوي نابودي سوق مي دهد، بزرگ شدن حجم بخش دولتي است و اكنون اين موضوع را مي توان در جمهوري اسلامي نيز مشاهده كرد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد يادآورشد: در سال 84 بودجه بخش جاري كشور 250 هزار ميليارد ريال بود كه اين مبلغ در سال 94 به يك هزار و 900 تريليون ريال رسيده است.
نايب اول مجلس شوراي اسلامي گفت: درآمدهاي نسبي كنوني كشور فقط پاسخ گوي هزينه هاي قطعي كشور هستند و اين ميزان هزينه فقط به علت حجم بزرگ دولت است.
وي بزرگ بودن دولت را مانع پيشرفت برنامه هاي اقتصاد مقاومتي برشمرد و اظهار كرد: اركان و بخش هاي اقتصادي با توجه و استفاده از توان بخش خصوصي و كوچك شدن دولت محقق مي شود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید