Performancing Metrics

خط تولید روغن کمپرسورهای CNG راه اندازی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 336845
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 00:40
رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از راه اندازی خط تولید روغن کمپرسورهای CNG در سال جاری خبر داد.

اتاق خبر: منصور بزمی ، کارخانه تولید این روغن تابستان امسال با ظرفیت تولید ١٥٠ تن در سال در استان یزد تأسیس می شود. با انجام این پروژه با همکاری پژوهشگاه نفت، انحصار تولید این روغن شکسته خواهد شد و نیاز صنعت نفت به تامین این محصول از خارج پایان می یابد.

وی با بیان اینکه روغن مورد نیاز کمپرسورهای CNG کشور، همواره از طریق چند شرکت آمریکایی تامین شده است خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کارخانه، گامی بلند در مسیر قطع وابستگیها و خودکفایی برداشته خواهد شد. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه، ١٥٠ تن روغن کمپرسور CNG است و این میزان، نه تنها نیاز داخل کشور را تامین می کند، بلکه می توان از آن برای صادرات نیز استفاده کرد.

بزمی با اشاره به پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی به منظور افزایش مرغوبیت میعانات و تسهیل بازاریابی برای صادرات این محصول استراتژیک، اظهار کرد: این طرح به منظور احداث واحد مرکاپتان زدایی در فازهای ٢و ٣ پارس جنوبی، سال گذشته در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به تصویب رسید و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، بهار سال آینده نخستین واحد مرکاپتان زدایی از میعانات گازی با ظرفیت ٨٠ هزار بشکه در روز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به این که پژوهشگاه صنعت نفت در قالب کنسرسیومی از شرکتهای داخلی و به صورت EPC این طرح را در دستور کار دارد، تصریح کرد: مرغوبیت میعانات گازی پس از مرکاپتان زدایی در این واحد، به طور زیادی افزایش می یابد و حتی محصول نهایی از میعانات گازی تولیدی کشور قطر، مرغوب تر خواهد بود.

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت، از امضای قرارداد برای ایجاد ۹ واحد پالایشگاهی در کشور خبر داد و گفت: با همکاری شرکتهای خارجی، اولین واحد صدور خدمات مهندسی پالایشگاهی در کشور انجام می شود. همچنین در سال ۹۵ مراحل طراحی و احداث پالایشگاه واحد کک سازی برای خودکفایی در این صنعت را نیز در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در همین حال قرار است اولین واحد نمک زدایی از نفت را با لیسانس مشترک پژوهشگاه نفت و یک شرکت کانادایی راه اندازی کنیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید