Performancing Metrics

659امسال داعشي در حملات تركيه كشته شده اند | اتاق خبر
کد خبر: 336852
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 01:12
ادعاي منابع نظامي تركيه،
به دنبال افزايش شمار اصابت خمپاره و موشك هاي كاتيوشا از مناطق تحت كنترل داعش در خاك سوريه به تركيه، منابع نظامي اين كشور مدعي شدند در سال جاري 659 داعشي بر اثر آتش توپخانه ارتش تركيه كشته شده اند.

اتاق خبر - شهر مرزي كليس تركيه از اول سال جاري ميلادي بر اثر اصابت گلوله هاي خمپاره و موشك هاي كاتيوشا از داخل خاك سوريه و مناطقي كه گفته مي شود در كنترل گروه تروريستي – تكفيري داعش قرار دارد، دست كم 17 قرباني داده و افزون بر 65 نفر نيز زخمي شده اند.

فقط در طول روز گذشته 5 فروند موشك كاتيوشا به مركز اين شهر اصابت كرد كه دو نفر كشته و 17 نفر زخمي شدند.
مردم كه به شدت از امنيت جاني خود نگران هستند، شب گذشته به سوي استانداري راهپيمايي كرده و خواستار اتخاذ تدابير امنيتي دولتمردان تركيه شدند.
در همين حال ابراهيم كالين سخنگوي نهاد رياست جمهوري تركيه امروز در كنفرانس مطبوعاتي خود در آنكارا در پاسخ به سئوالي در خصوص اينكه گفته مي شود داعش هدف هاي مشخصي را دنبال مي كند يا نه؟ گفت: اطلاعي در اين مورد ندارم، ولي داعش جزو گروههاي تروريستي است كه تركيه با آنها مبارزه مي كند.
او با تكرار خواسته تركيه مبني بر ايجاد منطقه امن در طول نزديك به 90 كيلومتر در طول مرز 910 كيلومتري تركيه با سوريه و به عمق 45 تا 50 كيلومتر در داخل خاك سوريه، گفت: برخي هم پيمانان تركيه در اين زمينه به نگراني هاي تركيه در اين زمينه حق مي دهند، ولي اراده سياسي لازم در رهبران كشورها در اين زمينه هنوز براي شكل دادن چنين منطقه اي ناكافي است.
ابراهيم كالين گفت: تركيه تدابير لازم را براي امنيت ملي و امنيت شهروندان خود اتخاذ مي كند و تدابير مضاعفي نيز اتخاذ خواهد كرد.
او تاكيد كرد توپخانه ارتش تركيه نيز به عنوان مقابله به مثل، مواضع داعش در خاك سوريه را مي كوبد.
سخنگوي نهاد رياست جمهوري اشاره اي به تلفات داعش بر اثر آتش توپخانه تركيه نكرد.
اما رسانه هاي تركيه امروز به طور همزمان از گزارش منابع نظامي اين كشور در خصوص حملات توپخانه ارتش به مواضع داعش منتشر كردند.
در اين گزارش آماده است: از نهم ژانويه سال جاري تا كنون ( 107 روز ) بر اثر حملات توپخانه نيروي زميني ارتش تركيه كه در مرز تركيه با سوريه مستقر است، 659 داعشي كشته شده اند.
مقامات نظامي تركيه مدعي شده اند اين تعداد برابر 3.5 درصد تلفاتي است كه نيروهاي ائتلاف بين المللي ضد داعش ( با مشاركت 65 كشور ) در 18 ماه گذشته وارد كرده اند.
به گفته اين منابع توپخانه تركيه در اين دوره 5 هزار و 330 توپ به مواضع داعش در نقطه مقابل شهر كليس شليك كرده است. در اين حملات علاوه بر تلفات سنگين نيروهاي داعشي، مقادير زيادي سلاح و مهمات و تاسيسات داعش در خاك سوريه نيز از بين رفته است.
تركيه به دنبال سرنگون كردن جنگنده روسي در مرز سوريه در 24 نوامبر سال گذشته، عملا نمي تواند جنگنده هاي خود را بر فرار مرز سوريه به پرواز در بياورد.
رسانه هاي تركيه مي گويند كه ناتو از تركيه خواسته است براي جلوگيري از بروز هرگونه احتمال درگيري با روسيه در فضاي سوريه از به پرواز درآوردن جنگنده هاي خود در مرز سوريه خودداري كند.
در همين حال رسانه ها از عمليات هوايي بامداد امروز نيروهاي ائتلاف بين المللي به سركردگي آمريكا به مواضع داعش در نقطه مقابل شهر مرزي كليس تركيه خبر داده اند.
ادعا شده است، در حملات هوايي نيروهاي ائتلاف بين المللي عليه داعش در 18 ماه اخير 20 هزار تن از اعضاي داعش به هلاكت رسيده اند.
در اين ميان سرهنگ وارن سخنگوي نيروي يادشده اخيرا اعلام كرد كه 40 درصد مناطق تحت اشغال داعش در خاك عراق و 10 درصد خاك سوريه از داعش پاكسازي شده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید