Performancing Metrics

احكام ديوان عالي آمريكا دستبرد به اموال ايران است | اتاق خبر
کد خبر: 336857
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 01:31
رئيس قوه قضاييه:
رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه احكام ديوان عالي آمريكا نوعي دستبرد آمريكايي ها به اموال جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود، با اشاره به لزوم رعايت هنجارهاي اخلاقي و ديني گفت: مقابله با هنجارشكني ها نبايد با تعدي به حقوق شهروندان توام شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني اين مطلب را در جلسه امروز(دوشنبه) مسئولان عالي قضايي عنوان كرد.
** مراسم اعتكاف به پديده اي مهم در كشور تبديل شده است
وي با اشاره به فضائل و بركات ماه رجب و اميدواري مومنان و اهل دعا به پذيرفته شدن دعاها در اين ماه شريف، به برگزاري مراسم اعتكاف در سراسر كشور نيز اشاره كرد و افزود: اعتكاف فرصت بسيار مغتنمي براي خلوت با خداوند متعال است و بحمدالله هر سال باشكوه تر از گذشته برگزار مي شود و جوان هاي بسياري را مي بينيم كه در اين مراسم معنوي طعم و لذت سخن گفتن با خدا را تجربه مي كنند.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه «مراسم اعتكاف تبديل به پديده اي مهم در كشور شده است» افزود: در زمانه اي كه عوامل و ابزار غفلت از در و ديوار مي بارد گرايش به معنويات و حضور چشمگير جوانان ما در مراسم اعتكاف نعمت بزرگي است كه بايد قدر آن را دانست.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به تلاش غربي ها بويژه از طريق رسانه هاي خود براي سلطه فرهنگي بر دنيا و گسترش نگاه مادي و غفلت از معنويات، تاكيد كرد: غربي ها سال ها و بلكه قرن ها بدنبال تثبيت سلطه فرهنگي خود بر دنيا بوده اند و اين مسئله در تمامي مسايل فرهنگي بويژه فيلم ها، داستان ها و رمان هاي آنها كاملاً مشهود است.

** مسئولان براي انعكاس مطلوب و موثرتر مراسم اعتكاف برنامه ريزي كنند
آيت الله آملي لاريجاني، بي توجهي رسانه هاي غربي به مراسم اعتكاف و گردهمايي معنوي جوانان كشورمان در مساجد را تلاشي براي فراگير نشدن اين پديده مهم توصيف كرد و گفت: حادثه عجيب اين است كه رسانه هاي غربي كه مسائل به مراتب كوچكتر و كم اهميت‌ تر در نقاط مختلف دنيا را در ابعاد وسيع به دنيا مخابره مي كنند؛ توجهي به موضوع اعتكاف ندارند.
رئيس دستگاه قضا از مسئولان و متوليان فرهنگي كشور خواست برنامه ريزي مناسبي براي راه هاي انعكاس مطلوب و موثرتر مراسم اعتكاف پيدا كنند و در عين حال به دنبال يافتن مصاديق و نمونه هاي ديگري از مراسم داراي مضامين ديني و معنوي باشند كه بتواند در سير معنوي همه و خصوصاً جوانان مؤثر باشد و طعم محبت و عبوديت حق را به هم بچشاند.
آيت الله آملي لاريجاني تصريح كرد: در مقابل تلاش رسانه هاي غربي در گسترش سلطه فرهنگي خود و بي توجهي به امور معنوي ما هم بايد طرح هاي مناسبي براي تجليات معنوي كشورمان بيابيم و برنامه ريزان فرهنگي كشور بايد به دنبال اين باشند كه چگونه مي شود مسائل و مراسم با رنگ و بوي ديني را در جامعه گسترش داد و از آن حمايت كرد.

** آمريكايي ها در حادثه عظيم طبس از قدرت الهي غافل بودند
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت سالروز حادثه طبس گفت: در جريان حادثه عظيم طبس آمريكايي ها از قدرت الهي و امدادهاي غيبي خداوند غافل بودند و نمي دانستند كه همه چيز در يد قدرت الهي است.
آيت الله آملي لاريجاني، امدادهاي غيبي خداوند را نتيجه تقوي الهي، ايمان و يقين به قدرت لايزال الهي دانست و افزود: تنها راه بهره مندي از الطاف الهي و امدادهاي او تقوي و توكل به حق متعال است.
وي به سخن امام خميني(رحمه الله عليه) اشاره كرد كه فرموده بود شن ‌هاي روان طبس مأموران الهي بودند. امام(رحمه الله عليه) از هر حادثه و پديده‌اي براي روشن ساختن ابعاد قدرت الهي و توحيد حق استفاده مي‌كردند.

** احكام ديوان عالي آمريكا دستبرد به اموال ايران است
رئيس قوه قضاييه به احكام ديوان عالي آمريكا كه نوعي دستبرد آمريكايي ها به اموال جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود اشاره كرد و با محكوم كردن اين اقدام گفت: آمريكايي ها توسط ديوان عالي خود حكم مفتضحانه اي صادر كردند و بدون هيچ دليلي حادثه اي را كه سي سال پيش در كشوري كه خود اشغال كرده بودند، رخ داده، به ايران ربط داده اند در حاليكه بايد پرسيد اين پرونده چه ربطي به ايران دارد جز اينكه شما بخواهيد قدرت نمايي كنيد و البته آمريكايي ها بدانند دولت و ملت ايران تسليم اين قدرت نمايي ها نخواهند شد.

** آمريكايي ها دست دوستي دراز مي كنند و از پشت خنجر مي زنند
رئيس قوه قضاييه طرح چنين مسائلي را مخالف روح برجام دانست و با انتقاد از اينكه «آمريكايي ها دست دوستي دراز مي كنند و در عين حال از پشت خنجر مي زنند» تاكيد كرد: دولت محترم و وزارت امور خارجه بايد با قدرت و صلابت در مقابل چنين حركاتي بايستند.
آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه «نبايد از خنده ها و خوش و بش هاي آمريكايي ها گول خورد» افزود: همه بايد در مقابل اقدامات و تحركات آمريكا به هوش باشيم و قوه قضاييه نيز در اين راه هر امكان و قدرتي داشته باشد در كمك به دولت دريغ نخواهد كرد.

** برخورد قانوني با هنجارشكنان بايد دستور كار همه نهادها قرار گيرد
رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم رعايت هنجارهاي اخلاقي و ديني گفت: اين هنجارها حتي اگر شكل قانوني نيز به خود نگرفته باشند واجب الرعايه هستند و در صورت قانوني شدن آنها، لزوم رعايتشان واضح‌ تر است.
رئيس قوه قضاييه افزود: متاسفانه برخي افراد در اثر غفلت و اشتباه و تحريك برخي رسانه ها در مسير هنجارشكني قرار مي گيرند و دولت، نيروي انتظامي، قوه قضاييه و همه نهادهاي مرتبط بايد برخورد قانوني با اين هنجارشكنان را در دستور كار قرار دهند.
آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه «البته در برخورد با هنجارشكني ها نبايد مرتكب هنجارشكني و منكر ديگري شد» افزود: همان طور كه نبايد به بهانه تعدي به حقوق اشخاص، اجراي حدود و احكام الهي و امر به معروف و نهي از منكر را زير سئوال برد، ضابطان قضايي نيز در انجام وظايف موظف به رعايت قانون هستند و مقابله با هنجارشكني ها نبايد با تعدي به حقوق شهروندان توام شود.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينكه مقابله با هنجارشكني هايي مانند «بدحجابي» «بي حجابي» و «رفتارهاي غير اخلاقي» قانون مشخص و مدون دارد گفت: تمام كساني كه در اثر غفلت يا اشتباه مرتكب هنجارشكني مي شوند بايد بدانند كه رعايت حقوق ديگران الزامي است و حتي اگر اعتقاد شخصي به قانوني ندارند بايد آن را رعايت كنند، بدحجابي و بي‌حجابي جرم است و مجازات آن در قانون معين شده است.
رئيس دستگاه قضا با تاكيد بر اينكه «نيروي انتظامي در اصل مقابله با هنجارشكني ها مسير درستي را انتخاب كرده است و همه بايد در انجام وظايف قانوني به آن كمك كنند» تصريح كرد: اگر برخي طرح ها و برنامه ها داراي اشكالاتي است بايد دلسوزان و متدينان جامعه تذكر دهند كه اصلاح شود و البته اصل مقابله با هنجارشكني ها نبايد در سايه امور فرعي و عرضي قرار گيرد.
وي با تاكيد بر لزوم رعايت هنجارهاي ديني و اخلاقي در جامعه، خواستار انجام وظايف قانوني از سوي ضابطان قضايي در اين زمينه شد و گفت: اصل برخورد با هنجارشكني هاي اخلاقي و ديني كاملا پذيرفته شده و قانوني است و در اين راه البته رعايت حقوق ديگران نيز ضروري است.
در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي همچنين طرح كاهش جمعيت كيفري زندانها و از جمله، چگونگي استفاده و بهره برداري از فن آوري هاي نوين در اداره امور زندانها و زندانيان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید