Performancing Metrics

نرخ تورم در اقتصاد یک کشور باید ۳ تا ۴ درصد باشد | اتاق خبر
کد خبر: 336885
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 04:54
نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نرخ بیکاری در کشور همواره دو رقمی بوده است، گفت: نرخ تورم در اقتصاد یک کشور باید ۳ تا ۴ درصد باشد.

اتاق خبر: رضا عبداللهی ظهر دوشنبه در جمع شماری از فعالان اقتصادی زنجان در محل اتاق بازرگانی استان زنجان افزود: به برخی آمارهای اقتصادی از سال ۵۸ تا ۹۳ پرداخت و حرکت در مسیر خصوصی‌سازی واقعی در اقتصاد کشور را مورد تأکید قرارداد.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های اقتصادی افزود: متوسط رشد اقتصاد کشور با نفت در این سال‌ها ۳ درصد بوده است. این میزان رشد نیز حاصل موتور و ماشین اصلی اقتصاد کشور یعنی نفت بوده است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی درآمد سرانه مردم کشور را در سال ۸۵ به میزان ۲ هزار و ۸۱۵ دلار عنوان کرد و گفت: این میزان در سال ۹۳ کمی بیش از این عدد بوده که نشان از عدم افزایش میزان درآمد سرانه در کشور است.

عبداللهی درآمدهای نفتی و گازی کشور را ۲ هزار و ۱۱۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: اگر این میزان درآمد از طریق تولید، فروش و درآمدهای مالیاتی حاصل می‌شد امروز وضعیت اقتصاد کشور بسیار مناسب بود.

وی متوسط نرخ تورم کشور در این سال‌ها را ۲۰ درصد عنوان کرد و یادآور شد: نرم تورم باید در اقتصاد یک کشور سه تا ۴ درصد باشد.  نرخ بیکاری نیز در کشور همواره دو رقمی بوده است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ایران کشوری ثروتمند و دارای ظرفیت بالا برای توسعه است، افزود: استعدادهای کشور بی‌نظیر است و باید راه توسعه را پیدا کنیم.

عبداللهی بابیان اینکه باید به موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور توجه کرد، افزود: توجه به دو کلمه اقدام و عمل بسیار ضروری بوده و نشان از عدم موفقیت در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور دارد. باید به فهم مشترک از اصول اغنایی و اجماعی برای توسعه کشور برسیم.

وی بابیان اینکه باید کار را به کسی سپرد که با هزینه کم محصول باکیفیت ارائه دهد، افزود: درراه مسیر توسعه باید هزینه‌هایی را نیز پرداخت کرد و بدون هزینه نمی‌توان در مسیر توسعه حرکت کرد.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی حضور سرمایه‌گذار را نیازمند دو مؤلفه مهم دانست و گفت: امنیت و حمایت در کنار تضمین و افزایش سود دو مؤلفه مهم موردتوجه سرمایه‌گذاران است.

عبداللهی بابیان اینکه باید فضای کسب‌وکار در کشور تسهیل شود، افزود: رتبه ۱۱۸ در فضای کسب‌وکار برای ایران قابل‌قبول نیست و باید برای بهبود آن کوشید.

وی بابیان اینکه باید در انتخاب فرد شایسته برای حضور در مجلس شورای اسلامی از نگاه‌های سیاسی و حزبی دوری کرد، افزود: افراد توانمند باید با حضور در قوه مقننه مسیر توسعه کشور را هموار کنند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید