Performancing Metrics

تكيه بر درآمدهاي نفتي موجب تنبلي اقتصاد كشور مي شود | اتاق خبر
کد خبر: 336929
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 08:14
نماينده مجلس:
نماينده مردم ماهنشان و ايجرود در مجلس شوراي اسلامي گفت: تكيه بر درآمدهاي حاصل از فروش و صادرات نفت، ثمره اي غير از تنبلي اقتصادي براي كشور نداشته و ندارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، رضا عبدالهي روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادي زنجان افزود: متوسط رشد اقتصادي كشور از سال 57 تا پايان سال 93، فقط سه درصد با احتساب درآمدهاي حاصل از فروش نفت بوده است.
وي يادآورشد: در اين مدت درآمد سرانه مردم هيچ تفاوتي نكرده و در سال 57 متوسط سرانه مردم ايران دو هزار و 815 دلار و در سال 93 نيز در حدود همين رقم بوده است.
عبدالهي با بيان اينكه درآمد نفت ايران طي اين مدت دو هزار و 115 ميليارد دلار بوده است، اظهار كرد: در صورتي كه اقتصاد كشور، بدون اتكا به درآمدهاي نفتي و با استفاده از سود حاصل از توليد و كسب كار حاصل حركت مي كرد، مي توانست به چهار هزار و 600 ميليارد دلار سود دست يابد.
نماينده مردم ماهنشان و زنجان كه سابقه 28 سال نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و رياست كميسيون تلفيق بودجه را بر عهده داشته است، گفت: نفت به واقع اقتصاد كشور را تنبل كرده است و اين رويه براي بهبود وضعيت ايران نيازمند تغيير اساسي است.
وي خاطرنشان كرد: طي 36 سال گذشته متوسط نرخ تورم در كشور به حدود 20 درصد مي رسيد در حالي كه نرخ متعادل و مناسب آن در سطح جهان سه تا چهار درصد است.
عبدالهي تاكيد كرد: امروز براي رسيدن به برنامه هاي ابلاغي از سوي رهبري در قالب اقتصادي مقاومتي راهي غير از كوچك كردن دولت، استفاده نكردن از درآمدهاي حاصل از فروش نفت و بهره گيري از ماليات در كشور با توسعه بخش توليد و سرمايه گذاري وجود ندارد.
نماينده مردم ايجرود و ماهنشان در مجلس شوراي اسلامي گفت: هم اكنون متاسفانه به علت نبود امنيت اقتصادي، سرمايه هاي مردم در سه بخش زمين، طلا و ارز تلنبار شده است.
وي تصريح كرد: حتي در صورت ايجاد امنيت اقتصادي در كشور و خروج اين سرمايه هاي راكد، براي توسعه كشور در عرصه اقتصادي، بايد اقدام به جذب سرمايه گذاران خارجي كرد.
عبدالهي به پايين بودن رتبه كسب و كار ايران در عرصه جهاني اشاره كرد و اين رتبه را 118 برشمرد و افزود: هيچ سرمايه گذار خارجي با چنين رتبه كسب و كاري به خود اجازه ورود به ايران نمي دهد.
نماينده مردم ايجرود و ماهنشان در مجلس شوراي اسلامي خواستار اصلاح رويه فعلي جذب سرمايه گذار، تغيير در قوانين موجود و كوچك كردن دولت شد و گفت: اصلاحات اقتصادي سخت اما ضروري است و بايد در كشور هر چه زودتر اين تغييرات آغاز شود.
وي با بيان اينكه خود مسئولان مشكلات بخش توليد و صنعت را به صورت ملموس متوجه نمي شود، ادامه داد: در صورتي كه هر مسئولي در اين كشور خود صاحب يك صنعت كوچك بود، مي توانست از نزديك درد و رنجي توليدكنندگان و صنعتگران را درك كنند.
عبدالهي يادآورشد: موضوع اهميت سرمايه گذاري و لزوم رفع مشكلات بخش توليد و صنعت در تمام نقاط جهان يكسان است و همه دولتمردان كشورهاي پيشرفته مي دانند كه سرمايه گذاري منجر به توليد، توليد منتج به سود و دريافت سود زمينه ساز كسب ماليات براي كشور مي شود.
نماينده مردم ايجرود و ماهنشان در مجلس شوراي اسلامي ماليات را بهترين و برترين جايگزين براي درآمدهاي نفتي خواند و گفت: با اين رويكرد مي توان به رشد اقتصادي 10 و حتي 15 درصد دست يافت.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید