Performancing Metrics

حجم خرید تضمینی گندم به نزدیك نیم میلیون تن رسید | اتاق خبر
کد خبر: 336931
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 08:24
مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران از خرید هفت هزار تن دانه روغنی كلزا خبر داد و گفت: از آغاز فصل برداشت تا ششم اردیبهشت ماه خرید تضمینی گندم در هفت استان جنوبی كشور به مرز 470 هزار تن رسید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «علی قنبری» افزود: ارزش ریالی گندم های خریداری شده پنج هزار و 500 میلیارد ریال است.
به گفته وی، روزانه بیش از 30 هزار تن گندم به مركزهای خرید این شركت تحویل داده می‌شود كه استان خوزستان با خرید بیش از 300 هزار تن، بیشترین میزان خرید این محصول را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در استان های فارس، كرمان، بوشهر، ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هنوز ادامه دارد و نزدیك به 170 هزار تن گندم نیز در این استان ها از گندمكاران خریداری شده است.
وی اضافه كرد: برای خرید تضمینی گندم در هفت استان یاد شده 350 مركز خرید فعال شده‌اند.
قنبری ادامه داد: نرخ تضمینی مصوب و اعلام شده برای خرید گندم معمولی 12705 ریال و برای گندم دروم 13068ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد و با حداكثر دو درصد سن‌زدگی است كه این شاخص‌ها در خرید این محصول اعمال می‌شود.
معاون وزیر جهاد كشاورزی تاكید كرد امسال دستورالعمل خرید تضمینی گندم با رویكرد خرید محصول باكیفیت تدوین شده است.
وی پیش بینی كرد مركزهای خرید این شركت در سراسر كشور بیش از 9 میلیون گندم باكیفیت داخلی از كشاورزان می خرند.
قنبری مقدار خرید سال زارعی گذشته را هشت میلیون و 80 هزار تن اعلام و عنوان كرد: بهای گندم های خریداری شده پس از تامین اعتبار خرید و انجام عملیات بانكی به حساب كشاورزان واریز می‌شود و امسال همه تلاش ها معطوف به تامین اعتبار مورد نیاز و پرداخت بموقع وجوه و جلب رضایت گندمكاران است.
قنبری همچنین به خرید دانه روغنی كلزا از سوی شركت بازرگانی دولتی ایران اشاره كرد و گفت: همزمان با خرید گندم در مناطق جنوبی كشور، خرید كلزا نیز در برخی استان ها آغاز شد و تاكنون حدود هفت هزارتن از این دانه روغنی از كشاورزان استان های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان خریداری شده است.
پارسال نزدیك به 11 میلیون و 500 هزار تن گندم در كشور تولید و هشت میلیون و 80 هزار تن آن با قیمت گندم معمولی (گندم نان) به میزان 11هزار و 550 ریال و هر كیلوگرم گندم دوروم با قیمت 11 هزار و 880 ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد از سوی شركت بازرگانی دولتی ایران خریداری شد.
امسال نزدیك به 6 میلیون هكتار از زمین های آبی و دیم 31 استان كشور زیر كشت گندم رفته است.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید