Performancing Metrics

شرايط خوبي براي تبادلات تجاري بين ايران و روسيه فراهم شده است | اتاق خبر
کد خبر: 336997
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 12:04
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس:
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: شرايط خوبي براي تبادلات تجاري بين ايران و روسيه فراهم شده است.

اتاق خبر - رمضانعلي سبحاني فر دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران در سبزوار افزود: با ديپلماسي فعال دولت و شرايطي كه در منطقه بوجود آمده امروز شاهد تغيير رفتار كشورهاي مختلف نسبت به جمهوري اسلامي ايران و علاقه مندي آنها براي تجارت و تبادلات بازرگاني هستيم.

رئيس گروه پارلماني دوستي ايران و روسيه اظهار كرد: تحريم هاي برخي كشورها عليه ايران و روسيه سبب شده است اين دو كشور به موضوع تحريم به عنوان يك فرصت بنگرند.
نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز ايران و روسيه تبديل به شركاي اقتصادي و سياسي خوبي در سطح منطقه شده اند و در برابر مسائلي مانند تروريسم، داعش، حل موضوع سوريه و فعال شدن تجارت و بازرگاني ديدگاه مشتركي دارند.
سبحاني فر با بيان اينكه امروز بازار روسيه آمادگي پذيرش سرمايه گذاران و بازرگانان ايراني را دارد اظهار كرد: هماهنگي هاي خوبي با كشور روسيه در زمينه تامين ميوه، سبزيجات، مواد پروتئيني و دارو صورت گرفته كه تجار ما مي توانند از اين فرصت استفاده كنند.
وي گفت: بايد با ايجاد قوانين و طرح هاي تشويقي شرايطي فراهم شود كه تجار ايراني به سوي داد و ستد با كشور روسيه بروند.
سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اينكه دوران پسا تحريم فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري ايراني و خارجي در كشور بوجود آورده است افزود: امروز شرايط خوبي در كشور فراهم شده و كشورهاي مختلف آمادگي خود را براي تحكيم روابط اقتصادي با ايران اعلام مي كنند.
وي اظهار كرد: شرايط بد تحريم به بركت تلاش و ديپلماسي فعال دولت يازدهم از بين رفته و كشور با شرايط جديد مواجه است كه نويد بخش رونق اقتصادي و خروج از ركود اقتصادي مي باشد.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي يكي از موانع توليد در كشور را زياد بودن سودهاي بانكي دانست و گفت: نظام بانكداري ما با نظام بانكداري بدون ربا فاصله بسيار دارد و همين امر سبب شده تسهيلاتي كه در زمينه هاي مختلف پرداخت مي شود با بازپرداخت بسيار همراه باشد.
وي افزود: دولت و مجلس شوراي اسلامي به دنبال كاهش سود بانكي هستند تا بتواند با پرداخت تسهيلات ضروري به كارآفرينان به رونق بخش توليد و صنعت كمك كنند.
سبحاني فر با بيان اينكه در قانون بودجه سال جاري تلاش شده است وابستگي به نفت كاهش يابد ادامه داد: بودجه بدون نفت از انتظارات رهبر معظم انقلاب و سياستي است كه دولت آن را پيگيري مي كند كه اميدواريم در سال هاي آينده شاهد تحقق اين موضوع باشيم.
سبزوار در 230 كيلومتري مشهد مقدس قرار دارد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید