Performancing Metrics

قیمت، مانع توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر است | اتاق خبر
کد خبر: 337008
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 12:40
در شرایطی که تا سال 2050، 57 درصد برق جهان از منابع تجدید‌پذیر تامین می‌شود در ایران ارتقاء این انرژی درگیر تعیین قیمت است.

اتاق خبر: حسن غفوری‌فرد – رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران – امروز در بیست‌ویکمین کنفرانس شبکه‌های توزیع برق با اشاره به وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: تا سال 2050، 80 درصد برق ایالات متحده توسط منابع تجدید‌پذیر تولید می‌شود و این در شرایطی است که ایران هنوز در زمینه‌ی هزینه‌های این انرژی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

به گفته وی هزینه‌های انرژی تجدید‌پذیر اجازه رقابت با سوخت‌های فسیلی را نمی‌دهد و تنها شرط رفع این مساله ایجاد سرمایه‌گذاری مستمر است و به جز این موضوع به هیچ طریقی انرژی تجدید‌پذیر در ایران توسعه پیدا نمی‌کند.

رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران با اشاره به وضعیت هوشمندسازی شبکه برق اظهار کرد: شبکه هوشمند یعنی ترکیب شبکه برق با فناوری و اطلاعات که ارتقاء قابلیت، کاهش نیاز به ساخت نیروگاه‌های پشتیبان، خودکارسازی تعمیر و نگهداری و افزایش ظرفیت و کارایی شبکه موجود برق از جمله مزایای هوشمندسازی است.

غفوری‌فرد ادامه داد: گسترش استفاده از منابع تجدید‌پذیر و تولید پراکنده، ارتقاء شبکه‌های فعلی برق از دیگر مزایای هوشمند‌سازی است. علاوه بر این نیز هوشمندسازی می‌تواند موجب کاهش تلفات برق در شبکه شود که با توجه به این توضیحات لازم است این مساله ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان این‌که متوسط رشد صنعت برق در کشور بیش از هشت درصد است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت شبکه برق و افزایش این اهمیت طی سال‌های گذشته لازم است که برنامه‌های منسجمی برای ارتقاء انرژی‌های تجدید‌پذیر و هوشمندسازی شبکه به وجود آید.

در ابتدای این مراسم نیز رییس کمیته اجرایی بیست‌ویکمین کنفرانس ملی توزیع برق از برپایی این کنفرانس خبر داد و گفت: بیش از 1200 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده و قرار است که در این کنفرانس در قالب اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد.

وی با اشاره به شعار سال 1395 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل اظهار کرد: اصلی‌ترین نشست تخصصی کنفرانس به بحث اقتصاد مقاومتی در صنعت برق اختصاص دارد.

منع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید