Performancing Metrics

تسهیل ورود کالای قاچاق با افزایش تعرفه | اتاق خبر
کد خبر: 337037
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 11:35
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با اتاق خبر تاکید کرد
افزایش تعرفه دروازه های کشور را به روی پدیده قاچاق باز می کند؛ چراکه در شرایطی که کالای داخلی از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و نتواند پاسخگوی نیازهای مصرف کنندگان باشد؛ از مبادی غیر رسمی به کشور وارد می شود.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت با نگاه حمایت از تولید داخلی، تعرفه های 95 را تعیین کرده است؛ اظهار کرد: دولت و بخش خصوصی نگرشی متفاوت به تعیین تعرفه ها و یا سایر مسائل اقتصادی دارند که  این امر بازخورد و نتایج مناسب و مثبت نخواهد شد.

عباس آرگون در گفت و گو با اتاق خبر افزود: در حال حاضر نگاه همه جانبه به موضوعات وجود ندارد و هر بخشی با زاویه خود به مسائل نگاه می کند.

وی گفت: دولت تلاش کرده تا سطح عمومی تعرفه ها را کاهش دهد اما در برخی رشته های تولیدی و تجاری سطح عمومی تعرفه ها نسبت به سال قبل افزایش داشته که محدودیت هایی را برای تولیدکنندگان در برخواهد داشت.

آرگون ادامه داد: اگر تعامل و همفکری لازم در مسیر تعیین تعرفه و سایر موضوعات اقتصادی در کشور بین صاحب نظران دولتی و بخش خصوصی وجود داشته باشد، قطعا نتایج بهتر و جامعی خواهیم داشت.

آرگون تصریح کرد: لازم است یک نگرش سیستمی بر تمام امور کشور حاکم باشد و در این راستا لازم است نگاه خود را چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی اصلاح و از تمام نقطه نظرات بهره ببریم.

وی درخصوص پارامترهای تعیین تعرفه در کشور گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در تعاملات بین المللی منزوی نشویم و تعامل سازنده ای با جامعه بین المللی برقرار کنیم. در این راستا لازم است تمام موانع موجود تعرفه ای و غیر تعرفه ای را در کشور کاهش دهیم تا بتوانیم خود را با سایر کشورها تطبیق دهیم.

آرگون با بیان اینکه نباید در جهان به صورت یک جزیره مستقل عمل کرد، اذعان داشت: باید در جهت حمایت از تولید داخلی و بنگاه های تولیدی خود حرکت کنیم و تمام مرزهای بین المللی را جهت حضور در بازارهای بین المللی درنوردیم.

به گفته وی؛ برای حضور هرچه پررنگ تر در جامعه بین المللی لازم است نگرشی هماهنگ با سایر کشورها در پیش بگیریم.

آرگون تاکید کرد: عمدتا افزایش تعرفه دروازه های کشور را به روی پدیده قاچاق باز می کند؛ چراکه در شرایطی که کالا داخلی از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و نتواند پاسخگوی نیازهای مصرف کنندگان باشد؛ از مبادی غیر رسمی به کشور وارد می شود.

وی با بیان اینکه نمی توان رقم دقیقی از کالاهای قاچاق اعلام کرد؛ گفت: این کالاها به وفور در بازار دیده می شود و لطمه زیادی به اشتغال، تولیدات داخلی و بنگاه های تولیدی وارد می کند و بازار داخلی را مغشوش می کند.  

94106ت 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید