Performancing Metrics

نقش اساسی ایران در حل بحران سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 337040
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 14:23
در دیدار امیرعبداللهیان با قائم مقام وزیر خارجه سوییس مطرح شد:
در دیدار قائم مقام وزیرخارجه سوئیس و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان تحولات منطقه به ویژه آخرین رخدادهای عراق، سوریه ویمن مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا ، رسیه  قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با ارزیابی تحولات سوریه خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی سیاسی تنها راه حل بحران بوده و تداوم آتش بس و مذاکرات سیاسی در ژنو ضروری است.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در حل بحران سوریه را اساسی و مهم ذکر کرد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت: ایران از بشار اسد به عنوان رئیس جمهور قانونی سوریه حمایت می کند و مردم سوریه را صاحبان اصلی این کشور می داند که حق دارند بدون فشار تروریست‌ها و بدون مداخله خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه گفت: تهران از گفت‌وگوهای ژنو که به ابتکار سازمان ملل برگزار می‌شود حمایت می کند و راه حل برون رفت از بحران در سوریه را صرفا سیاسی می‌دانیم.

وی با اشاره به رشد فزاینده گروه‌های تروریستی در منطقه به پیوستگی تحولات سوریه و عراق و ارتباط گروه‌های تروریستی در این دو کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نتوانسته است در دو جبهه اقدامات موثری را انجام دهد.

امیرعبداللهیان تشدید اقدامات برخی گروه‌های مسلح در سوریه را رویکردی کارشکنانه قلمداد ونقض توافق آتش بس دانست که می تواند پروسه مذاکرات سیاسی را با مشکل مواجه کند.

معاون وزیرخارجه کشورمان تصریح کرد : ایران ازاستحکام یافتن آتش بس و گفت‌وگوهای سیاسی در یمن استقبال کرده و هم‌زمان بر جدیت در مبارزه با تروریسم در یمن نیز تاکید دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید