Performancing Metrics

افزایش 12 درصدی قیمت کولرهای گازی+قیمت | اتاق خبر
کد خبر: 337045
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 14:00
رئیس اتحادیه لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
در حال حاضر کولرهای گازی با قیمت 1500000 تومان تا 2800000 تومان در بازار عرضه می شود که این قبیل سیستم های سرمایشی و گرمایشی نسبت به سال قبل 6 تا 12 درصد افزایش قیمت داشته که این رقم پایین تر از نرخ تورم است.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: با گرم شدن هوا، بازار خرید انواع کولر در بازارهای کشور رونق می یابد و مکان های توزیع کننده این کالا در رقابتی مثال نزدنی برندهای مختلفی از کولرهای آبی و گازی را عرضه می کنند. علی رغم استقبال چشم گیر مردم از کولرهای گازی یا همان اسپیلیت هنوز هم  بازار کولرهای آبی داغ است و مشتریان زیادی را به خود جذب می کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع در رابطه با وضعیت بازار کولرهای آبی و گازی گفت: هرچند انتظار می رفت که مردم استقبال بیشتری از خرید انواع کولر داشته باشند اما به دلیل کاهش قدرت خرید،  بازار این محصولات همچنان راکد است.

محمدباقر معتمد در رابطه با قیمت انواع کولر آبی در بازار گفت: در حال حاضر کولر آبی پرتابل بین 270000 تومان تا 280000 تومان و کولرهای 8000 با قیمت 800000 تومان تا 850000 تومان در بازار به فروش می رسد که با افزایش 5 تا 8 درصدی نسبت به سال قبل روبرو شده است.

وی در رابطه با قیمت کولرهای گازی نیز اعلام کرد:  هم اکنون کولرهای گازی با قیمت 1500000 تومان تا  2800000 تومان در بازار عرضه می شود و این کالاها نسبت به سال قبل 6 تا 12 درصد افزایش قیمت داشته که این رقم پایین تر از نرخ تورم است.

معتمد با بیان اینکه استقبال مردم از تولیدات داخلی افزایش پیدا کرده، گفت: از آنجایی که شرایط سخت روزهای تحریم را پشت سر گذاشته ایم، بازار محصولات داخلی نیز رونق داشته است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی باید در جهت ارتقای کیفیت و قیمت مناسب حرکت کنند و این پیام و درخواستی است که از مصرف کنندگان به تولیدکنندگان منتقل شده است.  

معتمد گفت:  از آنجایی که تفاوت قیمت بین کالاهای داخلی و خارجی شکسته شده ، انگیزه خرید کالاهای داخلی نیز افزایش داشته است. واردکنندگان کالاهای خارجی نیز به این نتیجه رسیده اند که سود معقولی برای کالاهای داخلی خود تعیین کنند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع؛ اتحادیه و سازمان تعزیرات نظارت خوبی بر تخلفات واحدهای صنفی دارند.

94106ت 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید