Performancing Metrics

افزایش نرخ خرید تضمینی 24 محصول کشاورزی | اتاق خبر
کد خبر: 337064
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 15:57
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: قیمت تضمینی خرید 24 محصول کشاورزی از پنج تا 15 درصد افزایش می یابد.

اتاق خبر: حسین صفایی در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه یکی از سیاست های حمایتی دولت از فعالان کشاورزی خرید تضمینی 24 محصول باغی و زراعی است، اظهار کرد:: با وجود اینکه طی دو سه سال گذشته قیمت جهانی محصولات کشاورزی سقوط کرده است اما سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای این 24 محصول، افزایش قیمت است.

وی با بیان اینکه مجوز خرید تضمینی کلزا صادر شده است، ادامه داد: آمادگی دستگاه ها برای خرید این خرید اعلام و هم اکنون خرید انجام می شود.

صفایی اظهار کرد: برای خرید جو و ذرت ساز و کار جدیدی اتخاذ شده که سال گذشته به صورت آزمایشی انجام و امسال اجرایی می شود و قرار بر این نیست که خرید این دو محصول در سال جاری توسط مباشران دولتی انجام شود بلکه این امر توسط بورس انجام گرفته می شود.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی با اشاره به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی گفت: زمین های خرد یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی است؛ به طوریکه 52 درصد از زمین های کشاورزی زیر 10 هکتار هستند.

وی تصریح کرد: یک بسته حمایتی یک هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است و این تسهیلات به افرادی اعطا خواهد شد که زمین های خرد کشاورزی را به منظور یکپارچه سازی خریداری و تعاونی هایی راه اندازی کند.

وی درباره حمایت از تعاونی و اتحادیه های کشاورزی نیز توضیح داد: در راستای اجرای بسته سیاست اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست هایی که وزرات جهاد کشاورزی دنبال می کند تشکیل زنجیره هایی است، و تمام کسب و کار کشاورزی باید تحت مدیریت یک زنجیره قرار گیرد و اتحادیه و تعاونی کشاورزی بهترین تشکل ها هستند.

صفایی تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات حمایتی ما این بوده که با پی گیری های انجام شده دامداری های صنعتی و زیرساخت هایی که توسط بانک ها ضبط شده بودند با مدیریت تشکل های کشاورزی فعال شوند و اولین بانک ( بانک کشاورزی) قبول کرده است که به صورت اجاره به شرط تملیک آن ها را به تشکل های کشاورزی واگذار کند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید