Performancing Metrics

تقویت نیروهای ترکیه در مرز سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 337070
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 16:24
تركیه نیروهای خود را در مرزهای سوریه تقویت و یك كاروان نظامی شامل 13 دستگاه تریلر حامل خودروهای زرهی در منطقه مرزی كلیس مستقر كرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  ایرنا، اعزام نیرو به مرز تركیه به دنبال كشته و مجروح شدن شهروندان تركیه بر اثر حمله موشكهای كاتیوشای داعش به شهر مرزی كلیس انجام گرفت .
'نئومان كورتولموش' معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت آنكارا ، شب گذشته در خاتمه نشست هیات وزیران ، تصمیم دولت مبنی بر مقابله با حملات موشكی داعش علیه شهر مرزی كلیس را اعلام كرد.
شبكه خبر تلویزیون دولتی تركیه گزارش داده است در تجهیزات و تسلیحات جدیدی كه به مرز سوریه اعزام شده، سكوهای پرتاب موشك نیز دیده می شود.
شهر مرزی كلیس تركیه از ژانویه سال جاری تا كنون براثر اصابت چندین فروند موشك كاتیوشا و خمپاره از داخل خاك سوریه 17 كشته و بیش از 60 زخمی داده است.
به دنبال افزایش شمار اصابت خمپاره و موشك های كاتیوشا از مناطق تحت كنترل داعش در خاك سوریه به تركیه و افزایش اعتراضات مردمی در این شهر، منابع نظامی این كشور روز گذشته مدعی شدند در سال جاری 659 داعشی بر اثر آتش توپخانه ارتش تركیه كشته شده اند.
در همین حال ابراهیم كالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری تركیه روز گذشته در كنفرانس مطبوعاتی خود در آنكارا در پاسخ به سئوالی در خصوص اینكه گفته می شود داعش هدف های مشخصی را دنبال می كند یا نه؟ گفت: اطلاعی در این مورد ندارم، ولی داعش جزو گروههای تروریستی است كه تركیه با آنها مبارزه می كند.
او با تكرار خواسته تركیه مبنی بر ایجاد منطقه امن در طول نزدیك به 90 كیلومتر در طول مرز 910 كیلومتری تركیه با سوریه و به عمق 45 تا 50 كیلومتر در داخل خاك سوریه، گفت: برخی هم پیمانان تركیه در این زمینه به نگرانی های تركیه در این زمینه حق می دهند، ولی اراده سیاسی لازم در رهبران كشورها در این زمینه هنوز برای شكل دادن چنین منطقه ای ناكافی است.
ابراهیم كالین گفت: تركیه تدابیر لازم را برای امنیت ملی و امنیت شهروندان خود اتخاذ می كند و تدابیر مضاعفی نیز اتخاذ خواهد كرد.
گفته می شود تركیه مذاكراتی را با آمریكا دارد تا از پهبادهای آمریكایی مستقر در پایگاه اینجرلیك در خصوص افزایش تعداد پروازهای تجسسی در مرز سوریه كمك بگیرد.
تركیه به دنبال سرنگون كردن جنگنده روسی در مرز سوریه در 24 نوامبر سال گذشته، عملا نمی تواند جنگنده های خود را بر فرار مرز سوریه به پرواز در بیاورد.
رسانه های تركیه می گویند كه ناتو از تركیه خواسته است برای جلوگیری از بروز هرگونه احتمال درگیری با روسیه در فضای سوریه از به پرواز درآوردن جنگنده های خود در مرز سوریه خودداری كند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید