Performancing Metrics

میزان تلفات ناشی از برق در کشور به ۱۱ درصد رسیده است | اتاق خبر
کد خبر: 337100
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 18:37
مديرعامل شركت مادرتخصصی توانير با تاکید بر اینکه اهمیت کاهش تلفات از ایجاد ظرفیت جدید برق کمتر نیست، گفت: میزان تلفات ناشی از برق در کشور به ۱۱ درصد رسیده است.

اتاق خبر: آرش کردی در بیست و یکمین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق که پیش از ظهر سه شنبه در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم وجود تمام فراز و نشیب هایی که شاهد بودیم خوشبختانه در عرصه خدمات رسانی در حوزه برق اقدامات خوبی انجام گرفت.

مديرعامل شركت مادرتخصصی توانير با بیان اینکه در صنعت برق جهت گیری ها به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال مقام معظم رهبری است، افزود: حاکمیت، کارگزاران صنعت برق و مشترکین سه جایگاه مهم در صنعت برق محسوب می شود و باید به این نکته نیز اذعان داشت که حاکمیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید این سه جایگاه از نظر دیدگاهی به یکدیگر نزدیک شوند، خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی بین بخشی یکی از مهم ترین وظایفی است که در همه امور از جمله بخش صنعت برق باید مورد توجه قرار گیرد.

وجود ۳۳ میلیون مشتری صنعت برق در کشور

مديرعامل شركت مادرتخصصی توانير با تاکید بر اینکه ۷۴ هزار و ۲۵۴ مگاوات ظرفیت نیروگاهی ما بوده که از این حیث در جهان در رتیه ۱۴ دنیا قرار گرفته است، تصریح کرد: انرژی تولید شده در سال گذشته با رشد معادل ۲.۸ درصد نسبت به سال قبل از آن به ۲۸۲ میلیارد کیلو وات ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ۵۰۶ روستا برق رسانی صوت گرفته و در حال حاضر این رقم به ۵۶ هزار و ۱۷۰ روستا رسیده است، اظهار کرد: خوشبختانه امسال چهاردهمین سال بدون «بلک وات» را سپری کردیم.

کردی با اشاره به اینکه فرکانس یکی از مهم ترین شاخصه های کنترل و بررسی شبکه محسوب می شود، تصریح کرد: فرکانس شاخص مهمی محسوب می شود و باید به این نکته نیز اذعان داشت که سال گذشته ۱.۴ درصد به راندمان نیروگاه های حرارتی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه میزان تلفات ناشی از برق در کشور به ۱۱ درصد رسیده است و در نظر داریم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی این آمار به تک رقمی در سال جاری برسد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۳ میلیون مشتری صنعت برق وجود دارد.

۴۰۰ پست انتقال و فوق توزیع در دستور کار قرار دارد

مديرعامل شركت مادرتخصصی توانير با تاکید بر اینکه ۲۳۴ میلیون دلار صرفه جویی بابت عدم استفاده سوخت نیروگاه حاصل شده است، اظهار کرد: اهمیت کاهش تلفات از ایجاد ظرفیت جدید برق کمتر نیست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آغاز عملیات اجرایی ۷ هزار مگاوات نیروگاه بخش بخار را داشتیم، گفت: محور عملیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و این مهم در دستور کار سال جاری شرکت توانیر قرار دارد.

کردی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن مراحل نصب و شروع کار طرح «فهام» از جمله اقداماتی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد، اظهار کرد: ۴۰۰ پست انتقال و فوق توزیع در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای برنامه ششم توسعه کشور در نظرداریم ۲۰ تا ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شود، تصریح کرد: افزایش مصرف گاز به بیش از ۸۱ درصد رسیده است.

مديرعامل شركت مادرتخصصی توانير با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف باید به شکل خاصی در دستور کار قرار گیرد، افزود: سال گشته بار مصرف در ۳۰۰ ساعت سال بالای ۹۰ درصد پیک و در ۱.۷ درصد ایام سال این مهم به بیش از ۹۵ درصد پیک رسید است.

کردی در پایان بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در کشور صورت گرفته است که در نظر داریم این مطلب در سال جاری به ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید