Performancing Metrics

مخالفت بخش خصوصی و دولت با دو نرخی شدن بنزین | اتاق خبر
کد خبر: 337159
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 21:37
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:
قیمت بنزین باید در محل توزیع که مخازن وزارت نفت یا پالایشگاه هاست ،یکسان باشد و هزینه حمل نه به عهده دولت بلکه بر عهده جایگاه داران باشد.

اتاق خبر- قیمت بنزین باید در محل توزیع که مخازن وزارت نفت یا پالایشگاه هاست ،یکسان باشد و هزینه حمل نه به عهده دولت بلکه بر عهده جایگاه داران باشد.

فرهاد فزونی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در واکنش به تلاش مجلس برای دو نرخی کردن بنزین و مخالفت دولت در این باره گفت: مجلس شورای اسلامی از سر لج و لجبازی نه به صلاح ملت و منافع ملی، دو نرخی کردن بنزین را مطرح می کند. دو نرخی کردن بنزین به نفع کشور نیست و گویا این مسئله بیشتر برای لجبازی با دولت یازدهم مطرح شده و جای تاسف دارد.

فزونی گفت: خواسته مجموعه اقتصادی کشور این است که ارز تک نرخی شود با بتوانیم یک سری از مشکلات را حذف کنیم و جلوی رانت خواری را بگیریم. دو نرخی کردن بنزین بطور حتم فضایی برای رانت خواری ایجاد می کند و فساد به بار خواهد آورد. به هیچ وجه به صلاح کشور نیست. نه وزیر نه معاونان و هیچ کدام از اعضای دخیل دولت در این مسئله و فعالان بخش خصوصی با دو نرخی کردن بنزین موافق نیستند.

عضو هیئت نمایندگان تهران ادامه داد: چیزی که ما می خواهیم این است که قیمت بنزین را در محل توزیع که مخازن وزارت نفت یا پالایشگاه هاست یکسان باشد. و هزینه حمل نه به عهده دولت بلکه بر عهده جایگاه داران باشد. فرض کنید می خواهیم از پالایشگاه تهران بنزین توزیع کنیم. کسی که در شهر ری جایگاه دارد، پول کمتری برای هزینه حمل بنزین خواهد پرداخت تا کسی که در نیاوران جایگاه دارد و این بطور دقیق رعایت عدالت است. کسی که در نیاوران زندگی می کند و بنز و پورشه و مازاراتی سوار می شود که مصرف سوخت بسیار بالایی هم دارد. طبقه مرفه جامعه باید هزینه های استفاده از آن امکانات و ماشین ها را هم بپردازد و این پول نباید از جیب ساکن شهر ری برود. در کشورهای غربی، قیمت بنزین در جایگاه های مختلف متفاوت است و این به دلیل هزینه حمل است. اگر شما در محله مرفه نشین با امکانات بیشتر زندگی می کنید، بای پول بیشتری هم بابت بنزین بپردازید و این هزینه نباید از جیب دولت یا طبقه آسیب پذیر جامعه خرج شود.

منبع: اتاق تهران 

94106 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید