Performancing Metrics

رقابت سامسونگ و ال‌جی بر سر بازار OLED | اتاق خبر
کد خبر: 337183
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 23:02
شکی نیست که سامسونگ حاکم بلامنازع دنیای نمایشگرهای موبایل است، اما ال‌‌جی با تمرکز هر چه بیشتر بر روی پنل‌های کوچک OLED قصد رقابت با سامسونگ دارد.

اتاق خبر - همزمان سامسونگ در حال توسعه فعالیت‌هایش در ساخت نمایشگرهای بزرگ OLED است تا ال‌جی را به چالش بکشد. حرکت‌های این دو شرکت در این زمینه، ناشی از فشار سازندگان چینی و تغییر برنامه‌های اپل برای آیفون است.

یک روزنامه کره‌ای گزارش داده است که سامسونگ در حال ساخت کارخانه‌هایی در تانگجئونگ برای ساخت پنل‌های OLED بزرگ است. سرمایه اولیه برای این کار ناچیز و بین 1.74 تا 2.61 میلیون دلار است. بنابر گزارش‌ها، سامسونگ در مراحل نهایی تست نسل هشتم پنل‌های OLED است.

ال‌جی نیز با سرمایه‌گذاری 8.7 میلیون دلاری در کارخانه‌های پاجو، در حال آماده شدن برای تولید پنل‌های کوچک OLED برای استفاده در نسل بعدی آیفون است. ال‌جی در حال کار بر روی تولید پایدار 60000 پنل در روز است. به این ترتیب قادر خواهد به که سالانه 200 میلیون پنل تولید کند. ال‌جی همچنین در حال تغییر و تطابق دیگر کارخانه‌های خود برای تولید این نوع نمایشگر است. تکنولوژی سامسونگ که نسل هشتم است، قطعا بر تکنولوژی ال‌جی برتری دارد، اما احتمال اینکه سامسونگ بتواند این تکنولوژی را برای آیفون به تولید انبوه برساند، کم است.

سامسونگ با سهم 95 درصدی از بازار OLED دست بالا را در توانایی تولید این نمایشگرها دارد (ارزش بازار این نمایشگرها، 25 میلیارد دلار در سال است).

معلوم نیست که کدام یک برنده می‌شوند، اما این رقابت دو برنده قطعی دارد: OLED و کاربران گوشی‌های هوشمند! قیمت نمایشگرهای OLED برای اولین بار در سه ماهه اول 2016 از قیمت نمایشگرهای LCD پایینتر رفت. قیمت یک نمایشگر 5 اینچی Full HD اسمارت فون‌ها، 14.3 دلار برای OLED و 14.6 دلار برای LCD است. این قیمت در سه ‌ماهه چهارم 2015، به ترتیب 17.1 دلار و 15.7 دلار بوده است. کاربران نیز با پایین آمدن قیمت، بدون کاسته‌شدن از کیفیت، گزینه‌های بیشتر و بهتری برای انتخاب گوشی و در نتیجه تجربه بهتری از کار با گوشی‌های هوشlند خواهند داشت. شاید هم یکی از دلایلی که سازندگان گوشی‌های هوشمند به این نمایشگرها روی آورده‌اند، همین باشد: تصمیمی اقتصادی و نه تکنولوژیکی!

آی تی رسان

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید