Performancing Metrics

خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خود را پارک می کنند (+عکس) | اتاق خبر
کد خبر: 337206
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 00:22
تجربه عجیبی است كه با سرعت خودرو را ترك كرده و با اپليكشين پارك خودرو تماس بگيريد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از عصرایران تصور کنید در حالی که دیرتان شده است مجبور به پیدا کردن جای پارک یا پارک خودروی خود در مکانی تنگ و باریک هستید. یا برعکس تصور کنید با انبوهی از وسایل از سفری خسته کننده بازگشته و مسافت طولانی تا خودروی شخصی خود دارید. آیا در این موقعیت پارک خودرو به صورت خودکار، یا حرکت اتومات آن تا محل استقرار شما لذت بخش نخواهد بود؟

 ترس از سابيدگى آلياژ خودروها، نگرانى از خراشيدگى بدنه بر اثر پارك در فضاهاى كوچك، نگرانى از وجود ستون هاى بتونى در پاركينگ هاى خصوصى چند طبقه، و حتى دلشوره همسايگان و رانندگان بى دقت همواره براى گروه‌هاى زيادى از رانندگان نگران كننده بوده استت و لذا به اين منظور بسيارى از شركت‌هاى خودرو سازى همواره به دنبال راه‌هاى كمكى  براى رانندگانى بوده‌اند كه در پارك خودرو به ويژه در فضاهاى تنگ مشكل دارند.

خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خودر را پارک می کنند (+عکس)


 جابی است بدانید يكى از راهكارهاى هوشمندانه‌ ابزار كنترل پارك خودرو، اين روزها از طريق موبايل‌هاى هوشمند انجام می شود. در واقع كمك خارجى براى پارك‌هاى سخت در دستان شما قرار دارد. آن هم به واسطه ساعت ديجيتال يا موبايلتان.

 سال ها پيش شركت "نيسان" طرح مفهومی خودرويى را ارائه كرد، كه به صورت خودكار و با كمك گوشى همراه راننده حركت مى كرد.
طرح مفهمومى اين خودرو براى اولين بار در نمايشگاهى در يوكوهاماى توكيو و در دفتر مركزى نيسان رونمايى شد.

خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خودر را پارک می کنند (+عکس)


اين خودرو بيشتر مناسب محيط هاى شهرى است وبدنه كوچك سه مترى آن مى‌تواند در فضاهاى قوس‌دار به خوبى حركت كند. با اين وجود تا كنون اين خودروى در خط توليد انبوه قرار نگرفته است.

 از طرفى چندى پيش، طرح هدايت خودرو از طريق تجهيزات سيار هوشمند، در گروه هاى خودرسازى "بى ام و"و "ولوو" ديده شد. اين طرح در گروه‌هاى سازنده "بوش" و "والئو" نيز در حال اجرایی شدن است."بنز" نیز از این فناوری عقب نمانده و با تبلیغات سنگین قصد دارد قدرت خود را در عرصه بازار به رخ رقبا بکشاند.

بازى بزرگ در اين چالش، توسعه نرم افزارهايى است، كه به جمع‌آورى داده‌ها از حسگرهاى موجود مي‌پردازد. با اين روند شاهد ظهور خودروهاي بيشتر خودكار با قابليت كنترل از راه دور هستيم. مزاياى اين بسترسازى و سرمايه‌گذارى چيست؟! خودروها خودشان را پارك مى كنند.

آزمايش نمونه اوليه بوش، در شركت باكسبرگ آلمان، روى مدل "پاسات" شرکت "فولكس واگن" و با كمك گوشي هوشمند آيفون صورت گرفت. تجربه عجیبی است كه با سرعت خودرو را ترك كرده و با اپليكشين پارك خودرو تماس بگيريد.

در يك پارك كاملا خودكار،از داده حسگرهاى پاركينگ، براى وضوح مشخصات محدوده پارك استفاده مى‌شود. سپس یك رايانه براى محاسبه بهترين مسير با اين آمار تغذيه خواهد شد. به لطف فرمان الكتريكى چرخ‌ها با احتساب اندازه‌هاى ميلى‌مترى، به سمت محل مورد نظر مي‌چرخند.راننده در اين ميان يك ناظر با موقعيت ايمنى بالا خواهد بود یا حتی می‌تواند در محدوده پارک حضور نداشته باشد.کافی است كه در كنترل خودرو، تنها پشت فرمان نشسته يا حتى آن را ترك كرده باشید!

خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خودر را پارک می کنند (+عکس)
خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خودر را پارک می کنند (+عکس)

گروه صنعتى بوش با همكارى دانشگاه آكسفورد، در حال طراحى بى‌عيب و نقص اين سامانه است كه قرار است پيش از پايان همین دهه رونمايى شود. اين فناورى در راندن خودروها نيز موثر بوده وصرفا جهت پارک كردن طراحى نشده است.

شايد از نظر بسيارى از كارشناسان و مردم پارك خودرو از طريق يك تلفن هوشمند، يا يك ساعت ديجيتال كه روى دست شما بسته شده، چندان مفيد وعملى نباشد، اما به نظر مى رسد در آينده نه چندان دور اين مدل‌هاى چند وجهى به كمك مردم مى‌شتابد.


٤ اصل در پارك كنترل از راه دور

1-  مرحله پايه
امروزه خودروی چرخ‌ها را دراختيار شما حركت مى‌کنند، اما نسل بعدى چرخ‌ها حركت‌هاى موازى يا معکوس را هم براى پارك انجام خواهند داد که به نظر می‌رسد این فناوری بیشتر گسترش خواهد یافت.

٢- ديد تمام وجهى
ناوبرى‌هاى ماهواره‌اى، سيستم مديريت رادار و حسگرهاي آلتراسونيك ديدى كامل و تمام وجهى براى خودرو به وجود مى‌آورند كه در كنار كنترل دستى تلفن همراه كامل تر نيز خواهد شد.

٣-نگاه، بى دست!
اطلاعات حاصل از حسگرها در زيرساخت‌هاى جاده اى و سامانه پردازنده كراس چك، به كاربرد فرمان، سرعت و نحوه كاركرد خودرو كمك خواهد كرد.

٤- پارك بى نقص در هر زمان
خودرو به فضاى مورد نظر كشيده شد و به شكلى خودكار خود را خاموش كرده و درها را قفل می‌كند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید