Performancing Metrics

نوکیا با تصاحب Withings‌ درصدد ورود به بازار گجت های پوشیدنی و اینترنت اشیا است | اتاق خبر
کد خبر: 337226
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 02:57
نوکیا اعلام کرده در نظر دارد کمپانی فرانسوی Withings را که در زمینه‌ی تولید محصولات مصرفی الکترونیک با تمرکز روی گجت‌های مرتبط با سلامتی فعالیت می‌کند، مال خود کند. این خرید ۱۹۱ میلیون دلاری می‌تواند نوکیا را در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی تقویت کند.

اتاق خبر - نوکیا اعلام کرده که درصدد تصاحب کمپانی فرانسوی Whiniting است. این کمپانی در حوزه‌ی تولید گجت‌های مرتبط با سلامتی فعالیت می‌کند و از این‌رو تصاحب آن توسط نوکیا را می‌توان به عنوان سیاستی برای تقویت این شرکت فنلاندی در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی به حساب آورد.

نوکیا با تصاحب Withings‌ درصدد ورود به بازار گجت های پوشیدنی و اینترنت اشیا است

نوکیا اعلام کرد که رقم پیشنهادی برای تصاحب این کمپانی ۱۹۱ میلیون دلار است. با تصاحب این کمپانی می‌توان انتظار داشت تا فنلاندی‌ها محصولاتی را نظیر دستبندهای هوشمند سلامتی، ساعت‌های هوشمند، دستبندهای مجهز به نمایشگر e-Ink و دماسنج‌های بلوتوث روانه‌ی بازار کند.

راجیو سوری، مدیرعامل نوکیا در جریان برگزاری نشست خبری، در خصوص خرید Withings چنین اظهار نظر کرده است:

ما همواره به این موضوع اشاره کرده‌ایم که حوزه‌ی سلامت و محصولات الکترونیک مرتبط با این حوزه همواره جزو موارد مورد علاقه ما در نوکیا بوده است. ما در پی آن هستیم تا به صورت جدی وارد این حوزه شده و شانس خود را در بازار بزرگ و مهم گجت‌های پوشیدنی آزمایش کنیم. با تصاحب Withings، نوکیا جایگاه خود را در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی و اینترنت اشیا تقویت می‌کند، بطوریکه قدرت برند ما به عنوان یک برند مورد اعتماد بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. ما می‌توانیم در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی و اینترنت اشیا هدف خود را که همان برقراری ارتباط بین کاربران است، بیش از پیش جلو ببریم.

تصاحب Withings‌ و ورود به حوزه‌ی اینترنت اشیا و گجت‌های پوشیدنی را باید یکی از سیاست‌های صحیحی خواند که نوکیا در پیش گرفته است. این کمپانی دو سال پیش بخش تولید گوشی‌های هوشمند خود را به مایکروسافت واگذار کرد و از آن زمان نوکیا درپی بازسازی و بازگشت به بازار محصولات الکترونیک مصرفی است. نوکیا پیش‌تر با یک حرکت حساب شده، کمپانی آلکاتل-لوسنت را مال خود کرد تا جایگاه خود را بیش از پیش در زمینه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی مستحکم کند. همچنین نوکیا، در اقدامی دیگر، سرویس نقشه‌ی Here را در ازای ۳ میلیارد دلار به کنسرسیومی از خودروسازان آلمانی فروخت.

همانطور که اشاره کردیم، نوکیا در پی آن است تا دوباره در بازار محصولات الکترونیک مصرفی حاضر شده و از این‌رو در حال اجرای سیاست‌هایی است تا دوباره روی پای خود بایستد. البته این کمپانی در حال حاضر با فروش گواهی پتنت‌های خود، درآمد بالایی را کسب می‌کند. باید دید که این کمپانی در آینده چه قدم‌هایی را برای حضور پرقدرت در پیش خواهد گرفت؟

زومیت 

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید