Performancing Metrics

تولید گل‌ و گیاهان زینتی ارزآوری به دنبال دارد | اتاق خبر
کد خبر: 337490
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 20:15
رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با تاکید بر اینکه تولید گل‌های زینتی ارزآوری به دنبال دارد، گفت: توجه به تولید گل و گیاه زینتی در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است.

اتاق خبر: داراب حسنی در مراسم افتتاح هجدهمین جشنواره لاله های گچسر، با بیان اینکه موسسه تحقیقات علوم باغبانی دارای هفت پژوهشکده است که به صورت ملی فعالیت می کنند، اظهار کرد: یکی از این پژوهشکده ها، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی است که ستاد آن در شهرستان محلات قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایستگاه های تحقیقاتی این موسسه در لاهیجان، ورامین، دزفول و جیرفت فعالیت های پژوهشی خود را دنبال می کند، افزود: ایران دارای ظرفیت مناسبی در حوزه گل و گیاه است و پژوهشکده گل و گیاهان زینتی مرکزی جوان در این زمینه محسوب می شود که فعالیت خود را از سال ۸۲ به عنوان ایستگاهی تحقیقاتی آغاز کرده است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی تصریح کرد: با توسعه فعالیت ها و برنامه ریزی های بهتر این ایستگاه به پژوهشکده تبدیل شده و از سال جازی ساختار منسجم تری پیدا کرده است که امید است بتواند فعالیت های خوبی در حوزه گل و گیاهان زینتی پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، ایران ظرفیت خوبی در حوزه گل و گیاهان زینتی دارد و در بخش تجاری و درآمدزایی نیز می تواند جایگاه بسیار مناسبی کسب کند.

حسنی در پایان با تاکید بر بحث درآمد اقتصادی و تولید این محصولات از نظر ارزآوری و اهمیت این موضوع گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و مواردی از این قبیل، توجه به گل و گیاه زینتی در کشور می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید