Performancing Metrics

امیدواری كره جنوبی به جهش در مناسبات تهران - سئول | اتاق خبر
کد خبر: 337523
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 22:23
در سفری «بسیار خاص»
دبیر ارشد نهاد ریاست جمهوری كره جنوبی در امور خارجی با استفاده از اصطلاح «بسیار خاص» برای سفر «پارك گئون هی» به ایران، ابراز امیدواری كرد كه این سفر بتواند جهشی مناسب در روابط دو كشور در زمینه های مختلف ایجاد كند.

اتاق خبر - «كیم كیو هیون» كه روز چهارشنبه میزبان خبرنگاران رسانه های مختلف كره ای بود تا آنان را در جریان این سفر قرار دهد، این سخنان را بیان كرد و گفت كه برای كره جنوبی این سفر دارای اهمیت فوق العاده ای است.

وی با اعلام اینكه سفر عالی ترین مقام كره ای برای این كشور «بسیار خاص» و ارزشمند است یادآور شد: نهاد ریاست جمهوری تلاش دارد و بسیار علاقمند است تا او به عنوان اولین رئیس جمهوری كره جنوبی كه به ایران می رود، دیدارهایی را با مقامات عالی این كشور در راستای توسعه مناسبات داشته باشد.
«كیو هیون» همچنین یادآور شد: ما به دنبال گسترش روابط و امضای قراردادهایی با ایران در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، تجاری، ارتباطات، فناوری، مخابرات و انرژی هستیم و امیدواریم این سفر فرصت مناسبی برای تحقق موارد یاد شده ایجاد كند.
او در همین رابطه اضافه كرد: هیات تجاری كه «پارك» را در سفر به تهران همراهی می كند بزرگترین هیاتی است كه تاكنون همراه با وی به یك كشور خارجی می رود. دبیر ارشد نهاد ریاست جمهوری كره، این هیات را متشكل از نمایندگانی از شركت ها و صاحبان صنایع بزرگ نام برد كه فرصت این سفر را برای خود مغتم شمرده و امیدوارند به برنامه هایی كه از پیش آن را تدوین كرده اند، دست یابند.
«كیو هیون» در عین حال ابراز امیدواری كرد كه ارزش مبادلات تجاری ایران و كره جنوبی كه در سال 2011 بالغ بر 17 میلیارد بود و تحریم ها باعث كاهش آن شد، بار دیگر افزایش یابد.
او گفت كه با اجرای برجام و لغو تحریم های ایران، كره بسیار امیدوار است بار دیگر حجم مبادلات تجاری اش با ایران با افزایش قابل توجه همراه باشد.
«پارك گئون هی» رئیس جمهور كره جنوبی 12 اردیبهشت ماه جاری سفری سه روزه به تهران خواهد داشت. قرار است در سفر وی به تهران كه به دعوت دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری كشورمان صورت گرفته، اسناد مهمی در خصوص گسترش همكاریهای دو كشور در زمینه های مختلف امضاء شود.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید