Performancing Metrics

چیت‌چیان به ۶مدیر نیرویی ماموریت داد | اتاق خبر
کد خبر: 337559
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 00:08
وزیر نیرو با صدور احکامی به ۶ مدیر ارشد وزارت نیرو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد که ساخت ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه جدیدی سیاست راهبری این برنامه تعیین شده است.

اتاق خبر: حمید چیت چیان وزیر نیرو با صدور احکامی مجریان اجرای ۱۲۷ برنامه اولویت دار صنایع آب و برق به منظور اجرای سیاست های اقتصاد کلان را منصوب کرد.

بر این اساس پس از ابلاغ تصویب ‌نامه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به دستگاه‌های اجرایی که توسط معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد، وزیر نیرو با صدور احکامی جداگانه، مدیران‌ عامل شرکت‌های مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور، توانیر، منابع آب ایران و تولید برق حرارتی و همچنین سازمان انرژی‌های نو ایران و شرکت توسعه منابع آب ایران را به‌عنوان مجریان برنامه‌های صنعت آب و برق برای تحقق این برنامه ملی را منصوب کرد.

در این حکم، تمامی مجریان طرح‌ها موظف هستند با محوریت بندهای پیش‌بینی شده در تصویب‌نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که  ناظر به پروژه‌های اولویت‌دار برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی هستند، عمل نمایند.

بر اساس حکم وزیر نیرو «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مجری ۴ پروژه‌ شامل تامین آب شرب بیش از ۲۰۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲.۱ میلیون نفر، تکمیل و بهره‌برداری ۲۶ تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت ۴۲۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز، واگذاری از ۲۳ پروژه آب و فاضلاب به بخش خصوصی به روش‌های BOO و BOT و بیع متقابل به ارزش ۱۷۰۰ میلیارد تومان، اصلاح الگوی مصرف اب در بخش شرب همراه با کاهش تعداد واحدهای با مصرف بالای ۲۰ مترمکعب در سطح کشور به ۲۲.۵ درصد شد.

«آرش کردی» مدیرعامل توانیر ماموریت یافت تا در ۵ محور از محورهای ۱۷ گانه اقتصاد مقاومتی شامل کاهش تلفات شبکه توزیع برق به کمتر از ۱۰ درصد و تک رقمی شدن آن برای اولین بار در صنعت برق کشور، نصب ۵۰ هزار دستگاه کنتور فهام بر روی چاه‌ها، تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده (DG)، اجرای سیستم AMI و شورع هوشمندسازی شبکه با نصب ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند (طرح فهام) در سال ۹۵ (با اولویت مشترکین دیماندی، صنعتی و کشاورزی) و اتمام عملیات برق‌رسانی به تمامی روستاهای دارای ۱۰ تا ۲۰ خانوار عمل نماید.

«محمد حاج‌ رسولی‌ها» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران نیز به عنوان مجری ۶ پروژه بخش آب شد که این پروژه‌ها شامل نصب ۷ هزار دستگاه کنتور آب (مکمل کنتورهای هوشمند برق) بر روی چاه‌ها و نصب ابزارهای اندازه‌گیری مناسب در منابع آب‌های سطحی بر روی ۱۰۰۰ ایستگاه، پر و مسلوب‌المنفعه کردن ۲۰ هزار حلقه چاه فاقد پروانه و مضر به مصالح عمومی، آبگیری و یا افتتاح ۷ سد با ظرفیت تنظیم آب ۲۶۸ میلیون مترمکعب و همچنین بهره‌برداری از ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی در استان‌های مرزی کشور، آبگیری و افتتاح ۴ سد با ظرفیت تنظیم آب ۵۰۰ میلیون مترمکعب برای تامین آب غیرشرب، و در نهایت بهره‌برداری از ۵ هزار هکتار شبکه‌های ابیاری و زهکشی اصلی بوده است.

طبق این حکم، «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی نیز مجری ۴ پروژه شامل احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی به ‌ظرفیت ۷ هزار مگاوات، تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه پرند، تکمیل و بهره‌برداری از ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید و احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت اسمی تولید برق توسط بخش خصوصی شد.

مسئولیت اجرای پروژه‌های تکمیل و بهره‌برداری ۳۰۰ مگاوات نیروگاه جدید برق‌آبی، ابگیری و افتتاح ۳ سد با ظرفیت تنظیم اب ۱۶۵۹ میلیون مترمکعب و بهره‌برداری از ۸۴۶۰ هکتار شبکه‌های ابیاری و زهکشی اصلی به «محمدرضا رضازاده» مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شد.

«محمد صادق‌زاده» مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، نیز به‌عنوان مجری پروژه تکمیل و بهره برداری از ۱۰۰ مگاوات نیروگاه جدید انرژی‌های تجدیدپذیر از مجموعه برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی تعیین شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید