Performancing Metrics

بهره برداري سنتي از 90 درصد آب در بخش كشاورزي | اتاق خبر
کد خبر: 337594
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 02:10
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت : براساس آمارهاي ارائه شده 90 درصد آب در بخش كشاورزي به صورت سنتي مصرف مي شود.

اتاق خبر: آيت الله عبدالنبي نمازي روز چهارشنبه در ديدار با مسئولان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان افزود: سبك مديريت و بهره برداري از آب كشورعلمي نيست و بيشتر به صورت سنتي بهره برداري مي شود.
وي تصريح كرد: بهره گيري از آب قطره اي نيز در برخي نقاط كشور شروع شده اما كافي نيست و بايد حداقل 80 درصد از زمين هاي كشاورزي كشور با روش قطره اي آبياري شود، چون مسئولان وزارت نيرو نگران كاهش آب در آينده هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل اظهار كرد: آب و خاك دو ركن اساسي براي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي است.
وي در ادامه خواستار تجديد نظر در نحوه مديريت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور شدو گفت: با توجه به گزارش هايي كه بخصوص در مورد تعرض به جنگل ها در شمال كشور از رسانه ها منتشر مي شود، مديريتي كه در اين سازمان معمول بوده و اجرا شده، تاكنون جواب نداده و بايد در مورد سبك مديريت در اين سازمان تجديد نظر شود.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آران و بيدگل نيز در اين ديدار گفت: 605 هزار هكتار از زمين هاي اين شهرستان متشكل از كوير و بيابان است.
رضا شفيعي از تغيير اقليم، كمبود آب شيرين و بيابان زايي(ريزگردها) به عنوان سه پديده جهاني مهم در آران و بيدگل و دشت كاشان نام برد.
وي با تاكيد بر حفظ و نگهداري جنگل هاي دست كاشت بياباني گفت: آمار رو به افزايش كشفيات چوب در شهرستان آران و بيدگل مدتي است كه زنگ خطر نابودي تاغزارها را به صدا درآورده است، زنگ خطري كه از فاجعه زيست محيطي و هجوم ريزگردها حكايت دارد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آران و بيدگل، قطع درختان تاغ را مشكلي در اين منطقه دانست و گفت: سال گذشته 50 پرونده قضايي در اين زمينه تشكيل و 70 نفر نيز دستگير شد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید