Performancing Metrics

برخورد جدی با فروش خاویار تقلبی در اردبیل | اتاق خبر
کد خبر: 337609
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 03:05
مدیرکل شیلات استان اردبیل از برخورد جدی با فروش خاویار تقلبی در استان خبر داد.

اتاق خبر: میرآرمان واعظی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته خاویارهای تقلبی به صورت قاچاق وارد استان شده است، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های نظارتی برای ممانعت از فروش این خاویارها بسیج شده‌اند.

وی با تأکید به اینکه خاویارهای تقلبی در قوطی‌های شیشه‌ای با روکش آبی‌رنگ وارد بازار شده است، متذکر شد: خاویار موجود در این بسته‌بندی تقلبی بوده و همه در یک اندازه است در حالی که تخم خاویار به صورت عادی و طبیعی نمی‌تواند در اندازه‌های یکسان باشد.

مدیرکل شیلات استان تصریح کرد: این خاویار به‌هیچ‌عنوان ارزش غذایی ندارد و تاکنون نیز ۵۰ بسته در گمرک بیله سوار استان ضبط شده است.

واعظی خواستار مراقبت شهروندان اردبیلی در مصرف خاویارهای تقلبی شد و تأکید کرد: خاویارهای تقلبی به لحاظ بهداشتی مورد تائید نیست و با هر فرد متخلف که اقدام به فروش کند برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این خاویارها شبیه پفک‌نمکی است و هیچ ارزش غذایی ندارد، ادامه داد: حتی رنگی که در آن به کار رفته غیرمجاز و مضر است.

مدیرکل شیلات استان تصریح کرد: استان اردبیل از استان‌های مطرح در پرورش آبزیان است و در حال حاضر در حوزه پرورش ماهیان خاویاری نیز تجربیات موفقی را پشت سر گذاشته است.

واعظی با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان مشگین شهر بیان داشت: در این شهرستان فیل ماهی خاویاری پرورش داده می‌شود که رشد مطلوبی داشته و متوسط وزن آن ۱۲ کیلوگرم و کاملاً نرمال است.

وی افزود: شیلات استان در نظر دارد تولید ماهیان خاویاری که پیش از این به صورت پایلوت در شهرستان مشگین شهر تولید می‌شد را توسعه دهد.

مدیرکل شیلات استان از مشارکت بخش خصوصی جهت پرورش ماهیان خاویاری در سد گیلارلو گرمی خبر داد و تأکید کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذار در حال تأمین قفس و تجهیز مزرعه خود است.

به گفته واعظی تا پایان اردیبهشت‌ماه پرورش ماهیان خاویاری در سد گیلارلو گرمی آغاز به کار خواهد کرد.

وی متذکر شد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر حمایت از پرورش ماهی در قفس از هر گونه تقاضای بخش خصوصی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس استقبال می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید