Performancing Metrics

شرایط روانی سپاهان کار را برای بازیکنان جوان سخت می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 337630
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 04:23
زاغی‌نژاد:
سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید هرچه بازی‌ها رو به آخر می‌رود، حساسیت بیشتر می‌شود و همین حساسیت و فشار روانی که بر سپاهان غالب است اجازه به کارگیری بازیکنان جوان را نمی‌دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، قاسم زاغی نژاد در نشست خبری پیش از بازی مقابل گسترش فولاد با اشاره به اینکه باید در بازی‌های آینده نهایت امتیازات را جمع کنند گفت: هرچه بازی‌ها رو به آخر می‌رود حساسیت‌شان نیز بالا می‌رود. نتیجه بازی فردا بر جایگاه تیم ما و گسترش فولاد در جدول تاثیر چندانی ندارد اما با توجه به اینکه در بازی‌های قبل نتوانستیم هواداران سپاهان را راضی کنیم، باید در بازی‌های آینده نهایت امتیازات را جمع کنیم. تیم گسترش نزدیک به سبک سپاهان روی زمین فوتبال بازی می‌کند و همین می‌تواند باعث زیباتر شدن بازی فردا شود.

وی در پاسخ به این سوال که حواشی مختلف سپاهان در طول فصل مانند کنار گذاشته شدن عقیلی و مسائل محرم نویدکیا چگونه توانسته به این تیم ضربه بزند، پاسخ داد: جرایم و اصول مربیان مختلف متفاوت است و به عنوان مربی هنگامی که نتوانی با یک بازیکن کنار بیایی مجبور به جدا شدن می‌شوی. وقتی من مسئولیت سپاهان را قبول کردم تصمیم گرفتم از تمام ظرفیت‌های این باشگاه استفاده کنم ولی حالا که به آخر خط رسیده‌ایم نمی‌توانم سیاست‌های خودم را پیاده کنم. با اینکه این اولین تجربه من به عنوان سرمربی یک تیم لیگ برتری است اما در تجربه‌های قبلی به عنوان یک مربی دیکتاتور مشهور بوده‌ام و این خصلت شاید در کوتاه مدت به ضرر تیم باشد اما در بلندمدت نتیجه می‌دهد.

وی در رابطه با فشار روانی که روی تیم سپاهان بود و نوسانات سپاهان در فصل اخیر گفت: اگر بازی‌ها را آنالیز کرده باشید، می‌توانید بفهمید که تیم ما در اکثر بازی‌ها غالب میدان بوده. از نظر فوتبالی تیم خوبی بودیم ولی در نتیجه‌گیری خوب عمل نکردیم و شاید به خاطر فشار روانی باشد که روی تیم بود و همین عامل باعث شد نتوانیم تصمیمات خوبی بخصوص در یک سوم دفاعی تیم بگیریم که از همین ناحیه ضربه خوردیم ولی سپاهان با هر بازیکنی و با هر نتیجه‌ای سپاهان است و هر تیمی که روبه‌روی ما قرار بگیرد انگیزه زیادی برای برد دارد.

زاغی‌نژاد در رابطه با به کارگیری بازیکنان جوان در بازی فردا با توجه به اینکه نتیجه‌گیری تاثیری در جایگاه سپاهان نخواهد داشت پاسخ داد: بازیکنان جوان کمک بزرگی برای هر تیمی هستند. اما نوع استفاده از آ‌ن‌ها بسیار مهم است. فشار روانی که روی یک بازیکن جوان است، باعث عدم تعادل می‌شود و شرایط سپاهان می‌تواند بر آن بیفزاید و اگر در این شرایط از آن‌ها استفاده کنیم، کمک زیادی به این بازیکنان نکرده‌ایم. استفاده از این بازیکنان ریسک زیادی دارد که فشار روانی سپاهان شرایط به کارگیری بازیکنان جوان را ایجاب نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید